دولت آمریکا در گزارشی با بیان اتهامات جدید تلاش کرده برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران به بهانه دخالت در انتخابات میان‌دوره‌ای آن کشور زمینه‌چینی کند.

زمینه‌چینی آمریکا برای تحریم احتمالی ایران به بهانه دخالت در انتخابات میان‌دوره‌ای
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم ، «دن کوتس»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی بار دیگر به اتهام‌پراکنی علیه ایران پرداخته و این کشور را همراه با روسیه و چین به تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا متهم کرده است.

کوتس در این گزارش که آن را تقدیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور کرده علی‌رغم بیان این ادعا گفته که اقدامات این سه کشور نتوانسته اخلالی در زیرساخت‌های انتخاباتی آمریکا ایجاد کند. او همچنین نوشته جامعه اطلاعاتی برآوردی از میزان تأثیرگذاری عملیات‌های ادعایی سه کشور روی رأی‌دهندگان آمریکا در اختیار ندارد.

نسخه‌ای از گزارش دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا به وزارت امنیت داخلی و دفتر دادستان کل این کشور ارسال شده‌اند. این دستگاه‌ها 45 روز برای مرور یافته‌های گزارش وقت دارند. در صورتی که این دو نهاد با یافته‌های گزارش موافق باشند، آمریکا احتمالاً تحریم‌هایی را علیه روسیه، چین و ایران وضع خواهد کرد.

این گزارش در راستای مفاد یک فرمان اجرایی که ترامپ شهریورماه برای تحریم عاملان ادعایی دخالت در انتخابات آمریکا صادر کرده، تدوین شده است. این فرمان، مجموعه‌ای از نهادهای آمریکا را مأمور بررسی ادعاها درباره دخالت در انتخابات‌های آمریکا می‌کرد. رهبری این تلاش به «دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا» سپرده شده بود.

دولت ایران پیش از این ادعاهای مقام‌های آمریکایی درباره دخالت تهران در انتخابات آمریکا را رد کرده و آن را ناشی از نوعی «توهم ناشناخته» دانسته است.

«بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مهرماه سال جاری ادعاهای نهادهای اطلاعاتی، قضایی و امنیتی دولت آمریکا مبنی بر دخالت ایران در انتخابات میان‌دوره‌ای آن کشور را رد کرده و اظهار داشت: «سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست و تلاش مقام‌های آمریکایی برای نسبت دادن دخالت و تأثیرگذاری در انتخابات کنگره آمریکا به جمهوری اسلامی ایران از اساس نادرست و ناراست بوده که احتمالاً ناشی از نوعی توهم ناشناخته است.»

آمریکا در حالی سایر کشورها را به دخالت در انتخابات این کشور متهم می‌کند که سازمان اطلاعات مرکزی این کشور پایه‌گذار دخالت در انتخابات سایر کشورها با کودتاهای نرم و سخت بوده است.