هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه سابق آمریکا گفت که تصمیم رئیس جمهوری کشورش برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه، امنیت ملی ایالات متحده را در معرض خطر قرار می دهد.

کلینتون: ناخواسته مطابق میل روسیه و ایران عمل کردن، احمقانه است. رئیس جمهوری امنیت ملی ما را در معرض خطر بزرگی قرار می دهد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  نشریه هیل، کلینتون در توییتی نوشت: اعمال، پیامدهایی دارد و اینکه ما در سوریه باشیم یا نه، افرادی که خواستار آسیب زدن به ما هستند، در آن کشور در حال جنگند.
وی که نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی آمریکا بود، در ادامه این توییت آورد: انزواگرایی، ضعف است. قدرت بخشیدن به داعش، خطرناک است. ناخواسته مطابق میل روسیه و ایران عمل کردن، احمقانه است. رئیس جمهوری امنیت ملی ما را در معرض خطر بزرگی قرار می دهد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته با اعلام اینکه داعش در سوریه شکست خورده است، آنچه را تنها دلیل خود برای ماندن در سوریه می دانست، انجام شده برشمرد.
کاخ سفید نیز با صدور بیانیه ای خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را تائید کرد، اما در عین حال بر ادامه عملیات نیروهای ائتلاف در این کشور تاکید ورزید.
در این میان، خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با واکنش های متفاوتی در میان مقام های بلندپایه آمریکا همراه بوده است.
«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در حالی که نتوانست ترامپ را از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه منصرف کند، از سمت خود استعفا کرد.
کناره گیری وی از قدرت پس از جلسه مقام های عالی رتبه در پنتاگون درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه انجام شد.
متیس در طول دو سال خدمت خود در سمت وزیر دفاع آمریکا، بارها با تصمیمات رئیس جمهوری ازجمله در ارتباط با اعضای تراجنسی ارتش، رزمایش مشترک در کره جنوبی و اعزام هزاران نیرو به مرز آمریکا با مکزیک غافگیر شد.
مقامات پنتاگون نگرانند که کناره گیری متیس ممکن است موجب بازگشت نیروهای آمریکایی از مکان های بیشتری در سراسر جهان شود و متحدان کلیدی آمریکا به این نتیجه برسند که واشنگتن شریکی قابل اعتماد برای آنها نیست.
در حالی که خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه هنوز در صدر اخبار مهم جهان است، خبری دیگر در مورد بررسی خروج بخش بزرگی از نیروهای آمریکایی از افغانستان در کابینه ترامپ، همگان را شگفت زده کرده است.
گزارش ها حاکی است که دولت ترامپ در حال برنامه ریزی برای بازگرداندن بخش قابل توجهی از حدود 14 هزار نیروی آمریکایی مستقر در افغانستان است، امری که احتمال دارد در چند هفته آینده (در ماه ژانویه) اجرایی شود.