دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یکی از اولین توئیت های سال جدید خود به استنلی مک کریستال ژنرال چهارستاره بازنشسته ارتش به علت انتقاد او از رئیس جمهور حمله کرد.

حمله ترامپ به ژنرال 4 ستاره ارتش آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از سی ان ان،ترامپ توئیت کرد:مک کریستال مثل سگ توسط اوباما اخراج شد.ترامپ همچنین مطلب یکی از خبرنگاران فاکس نیوز را بازنشر کرد که گفته بود 'رسانه ها علاقه ای به مک کریستال نداشتند تا زمانی که او شروع به انتقاد از ترامپ کرد.'
انتقاد ترامپ از این ژنرال بازنشسته پس از آن روی داد که مک کریستال روز یکشنبه در مصاحبه ای گفت که ترامپ ناصادق و غیراخلاقی است.
وی در گفتگو با شبکه'ای بی سی' گفت: گمان نمی کنم که ترامپ حقیقت را می گوید. وی در پاسخ به اینکه آیا فکر می کند رویه ترامپ غیر اخلاقی است،گفت: فکر می کنم که چنین است.
مک کریستال خطاب به مردم آمریکا گفت: از مردم آمریکا می خواهم در برابر آینه بایستند و از خودشان سوال کنند آیا ما باید اینطور باشیم؟ آیا باید برخی از اقدامات کاملا غیرقابل قبول افراد را نادیده بگیریم صرفا به این علت که در برخی کارهای دیگر که ما ممکن است دوست داشته باشیم، موفق می شوند. در چنین شرایطی لازم است که اعلام موضع کنیم.
مک کریستال پیش از این نیز در ماه نوامبر از ترامپ به علت حملات او به 'ویلیام مک راون' از فرماندهان بازنشسته نیروی دریایی آمریکا انتقاد کرده و گفته بود: مواضع ترامپ نشان دهنده بحران رهبری در کشور آمریکا است.
مک کریستال همچنین در مقاله ای در ماه نوامبر برای 'سی ان ان' نوشت که آمریکا با بحران رهبری رو به رو است و ترامپ را بارزترین نمونه این پدیده دانست که از چند دهه پیش ایجاد شده است.
مک کریستال در مصاحبه روز یکشنبه همچنین به استعفای جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا هم واکنش نشان داد و گفت: وقتی فرد متعهدی مانند متیس به این شکل استعفا می دهد باید از خودمان سوال کنیم چرا این کار را کرد؟ باید سوال کنیم چه جور فرمانده کلی داریم که متیس احساس کرد باید کنار برود.
مک کریستال فرماندهی نیروهای آمریکا در افغانستان را در دوره باراک اوباما برعهده داشت اما در سال 2010 به علت اظهاراتی علیه برخی مقامات دولتی استعفا داد و اوباما ژنرال دیوید پترائوس را جانشین او کرد. اوباما موافقت کرد که یک حکم پنتاگون را معلق کند و اجازه دهد که مک کریستال با درجه کامل چهار ستاره بازنشسته شود.
منبع/ ایرنا