«تولسی گابارد» نماینده دمکرات آمریکا از ایالت هاوایی و کهنه سرباز جنگ عراق، تمایل خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال2020 آمریکا ابراز کرد.

دومین زن دمکرات نامزد ریاست جمهوری 2020 آمکریکا می شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  رویترز، وی پس از 'الیزابت وارن'، دومین نامزد زن حزب دمکرات است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را در انتخابات آتی به چالش می کشد.
گابارد روز گذشته (جمعه) به شبکه خبری سی ان ان گفت: تصمیم گرفته ام که در انتخابات رقابت کنم و در هفته آتی بطور رسمی این تصمیم خود را اعلام می کنم.
گابارد 37 ساله است و اولین زن هندو و ساموای آمریکایی (ازمناطق خودگردان آمریکا در غرب اقیانوس آرام) محسوب می شود که به کنگره آمریکا راه یافته است.
این نامزد احتمالی دمکرات ها گفته است که موضوع جنگ و صلح موضوع اصلی کمپین انتخابات او خواهد بود.
به نوشته رویترز، دفتر گابارد از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است.
الیزابت وارن دیگر سناتور زن دمکرات از ایالت ماساچوست آمریکا 31 دسامبر (10 دی) گفت که قصد دارد در انتخابات شرکت کند.
سناتور «کامالا هریس»، «کوری بوکر» و «کریستین گیلبراند» و «جو بایدن» معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا از دیگر نامزدهای احتمالی دمکرات ها هستند.
گابارد، سال 2016 کرسی رهبری کمیته ملی دمکراتیک را در مخالفت با تصمیم حزب دمکرات برای محدود کردن مناظره های «هیلاری کلینتون» و «برنی سندرز» نامزدهای انتخابات ترک کرد.
به گفته تحلیلگران مناظره کمتر به نفع کلینتون تمام شد و هر چند که او در نهایت نامزد دمکرات ها شد اما در مقابل ترامپ شکست خورد.
گابارد در زمره معدود اعضای کنگره آمریکا بود که نامزدی برنی سندرز را تایید کرد.
وی فردی محبوب نزد لیبرال ها است اما با رقابتی جدی با نامزدهای دیگری از جناح چپ حزب متبوعش مواجه است.
رویترز نوشت: گابارد همچنین به دلیل دیدار با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در سفر به این کشور جنگ زده در سال 2017 مورد انتقاد قرار گرفت. گابارد مخالف کنار گذشتن اسد از قدرت است.
الیزابت وارن در سفری غیر رسمی در دیدار از ایالت ایووا، تلاش ها برای روند نامزدی دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری را کلید زد.
وی در این سفر از نفوذ پول در دنیای سیاست و از دست رفتن فرصت های اقتصادی برای خانواده های کارگر انتخاب کرد.
به گزارش ایرنا، وارن یکی از سناتورهایی است که مدام با ترامپ جدال لفظی داشته است. ترامپ نیز بارها وارن را مورد تمسخر قرار داده و وی را «پوکوهانتس» نامیده است.
پوکوهانتس یک زن سرخپوست آمریکایی بود که در سده هفدهم می زیست و در تاریخ آمریکا به خاطر مبارزه با ساکنان مناطق استعماری در «جیمزتاون» (ویرجینیای امروزی)، معروف است.