رئیس جمهوری روسیه گفت که، هیچیک از کشورهای اروپایی نمی‌خواهند موشک‌های آمریکایی در خاکشان مستقر شود، ولی مشکل اینجاست که آنها استقلال عمل نداشته و جرأت واکنش نشان دادن به واشنگتن را ندارند.

پوتین: اروپایی‌ها در مقابل آمریکا ترسو هستند/ جرات نه گفتن ندارند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه معتقد است کشورهای اروپایی اصلا مایل نیستند موشک ‌های آمریکایی در خاکشان مستقر شود، ولی آنها جرأت واکنش نشان دادن به واشنگتن را ندارند.

پوتین روز گذشته (جمعه) پس از پایان مذاکراتش با "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس، در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران با اعلام این مسئله، گفت: «آیا شما فکر می ‌کنید هیچیک از کشورهای اروپایی مایل باشد که موشک‌های دارای برد متوسط آمریکایی در خاک اروپا ظاهر شوند؟ مسلما آنها نمی‌خواهند چنین اتفاقی بیفتد، ولی رهبران اروپایی نشسته و دست روی دست گذاشته و مخالفتی با این مسئله نمی‌کنند. پس استقلال آنها کجاست؟ ظاهرا آنها فکر می‌کنند که در نهایت ژنرال‌های آنها در سازمان ناتو خواهند توانست از بخشی از استقلال کشورهای اروپایی در مقابل آمریکا دفاع کنند!»

رئیس جمهوری روسیه در ادامه درباره استقلال کشورهای اروپایی، یادآور شد: «در حال حاضر پارلمان اروپا اکثریت تصمیمات ضروری برای همه اعضای اتحادیه اروپا را اتخاذ می‌کند و چنین نوع تصمیم گیری حتی به مراتب بیشتر از تصمیمات اتخاذ شده در سطح شورای عالی اتحاد جماهیر شوروی سابق است.»

پوتین تاکید کرد، واقعیت این است که یک کشور کاملا مستقل در جهان اصلا وجود ندارد.

رئیس جمهوری روسیه درباره وضعیت اتحادیه اقتصادی اوراسیایی از لحاظ استقلال عمل نیز توضیح داد که در ترکیب این اتحادیه، ارگان‌های ملی وجود دارد که کشورهای عضو آگاهانه به آنها اختیاراتی داده‌اند و در مجموع در این اتحادیه یک نوع وابستگی متقابل وجود دارد. البته کشورهای عضو درک می‌کنند که چنین اقدامی باعث افزایش امکانات و توانایی رقابت آنها در عرصه اقتصادی خواهد شد.