روسیه غرق شدن یک محموله از سامانه بسیار پیشرفته «اس-400» که با کشتی در حال ارسال به چین بود را تایید کرد.

موشک‌ها و سامانه پیشرفته «اس- 400» در دریا غرق شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسیه تایید کرده است که محموله‌ای موشک‌های « اس -400» ارسالی به چین در جریان یک طوفان در دریا غرق شده است.

به نوشته وبگاه «درایو»، روسیه و چین چندی قبل قراردادی برای ارسال سامانه موشکی اس -400 منعقد کردند که بر اساس آن مسکو این سامانه را به طرف چینی بفروشد، اما به تازگی مدیرعامل شرکت روسی « روستک » اعلام کرده که نخستین محموله ارسالی به چین دلیل طوفان در دریا گم شده است.

« سرگئی چیمیزوف» مدیرعامل روستک که در نمایشگاه دفاعی ابوظبی ( ایدکس 2019) حاضر است، جزئیاتی از این حادثه را فاش ساخت.

وی گفت که روسیه قصد ارسال موشک‌های «40N6» را داشت اما کشتی حامل این موشک‌ها گرفتار طوفان شد و ملوانان برای حفظ کشتی موشک‌ها را به دریا انداختند. البته ما در حال تولید موشک‌های جدید برای چین هستیم.

40N6، یکی از سه نوع موشک بکار رفته در سامانه اس -400 است که بیشترین برد را دارد و قادر است از فاصله حدود 250 مایلی با اهداف درگیر شود. گفته می‌شود که چین سال 2015 قرارداد خرید این سامانه موشکی را با روسیه منعقد کرد.

این وبگاه نوشت که کرملین به مقام‌های چینی قول مساعد داده تا در اولین فرصت محموله سالم از این سامانه موشکی را به این کشور ارسال کند.

چین برای مقابله با هواپیماهای جنگی آمریکا در دریای چین جنوبی و تقویت مواضع پدافندی خود قصد خرید این سامانه بسیار پیشرفته موشکی را دارد.

اس-400 در ناتو با نام «اس ای -212» معروف است و برد آن دست‌کم دو بار بیشتر از سامانه موشکی «پاتریوت» ساخت آمریکاست. اس 400 قادر است انوع جنگنده‌های رادار گریز و موشک‌های بالستیک را سرنگون سازد. آخرین نسخه این مجموعه اس-500 است که روسیه تنها خود از آن‌ استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش،اس-500 تا 600 کیلومتر برد درگیری با اهداف را دارد درحالی که سامانه اس-400 400 کیلومتر برد دارد. موشک‌های اس-500 قادرند موشک‌های بالستیک برد کوتاه مافوق صوت و هواپیماهای هشدار سریع آمریکا موسوم به «ای وکس» و مراکز فرماندهی هوایی این کشور را هدف گیرند.