مثلث آنلاین: پادشاه عربستان در ادامه اتهام های بی اساس حاکمان آل سعود علیه کشورمان، بار دیگر ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرد.

باز هم پادشاه عربستان باز هم ایران این بار در شرم الشیخ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از رسانه های خبری، سلمان بن عبدالعزیز در نشست 2 روزه سران عربی-اروپایی در شرم الشیخ مصر، مدعی نقش مستقیم ایران در شلیک موشک های بالستیک به عربستان و تهدید امنیت دریای سرخ شد.
وی که کشورش با تجاوز نظامی به یمن همچنان به کشتار مردم بی دفاع و بمباران زیرساخت های این کشور ادامه می دهد، بر اهمیت تلاش های بین المللی برای حمایت از آنچه مشروعیت در یمن (دولت مستعفی عبدربه منصور هادی) و کنار زدن شبه نظامیان (جنبش مردمی انصارالله) خواند، تاکید کرد.
پادشاه عربستان همچنین اتخاذ مواضع یکپارچه بین المللی در قبال آنچه را دخالت های ایران در منطقه بر شمرد، خواستار شد.
وی که کشورش با سیاست های آمریکایی-صهیونیستی علیه فلسطین و طرح موسوم به معامله قرن همنوا شده و در تلاش برای عادی سازی روابط با تل آویو گوی سبقت را از برخی کشورهای عربی ربوده است، ادعا کرد که فلسطین مساله نخست برای کشورهای عربی به شمار می رود.
این نشست 2 روزه در حالی امشب کار خود را آغاز کرد که نیمی از رهبران کشورهای عربی در آن حضور ندارند و سطح مشارکت برخی از کشورهای اروپایی نیز بسیار ضعیف است.
نشست سران عربی-اروپایی در شرم الشیخ مصر در حالی با سخنان عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر آغاز شد که اروپایی ها پیش از این توجه به مسائل امنیتی در همکاری با جهان عرب را مورد تاکید قرار دادند.
در این نشست مسئولانی از 49 کشور شامل 21 کشورعربی و 28 کشور اروپایی شرکت دارند.
در نشست شرم الشیخ که با شعار «سرمایه گذاری باثبات« برگزارشده قرار است مشکلات و چالس های مشترک میان کشورهای عربی و اروپایی و مسائلی همچون تجارت و سرمایه گذاری، مهاجرت، رویارویی با تروریسم و بحران های خارومیانه بررسی شود.