رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ را مثلث آنلاین: بزرگترین تهدید علیه دموکراسی آمریکا از زمان دوران جنگ داخلی این کشور خواند.

ندلر: ترامپ بزرگترین تهدید علیه دموکراسی آمریکا است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، جرالد ندلر رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا در یک مصاحبه رادیویی گفت: از نظر من این رئیس جمهور و رفتارش بزرگترین تهدید علیه نظام دموکراتیک و حاکمیت قانون اساسی در کشور ما از زمان جنگ داخلی آمریکا است. این رفتار او شامل تهدیدهای مطرح شده علیه روزنامه‌ها، تهدید قوه قضائیه و خائن خواندن کسانی که از او انتقاد می‌کنند می‌شود.

ندلر که یکی از دموکراتهای ارشد تعیین شده برای تحقیق در مورد جوانب مختلف دولت ترامپ است گفت: به زودی مجلس نمایندگان آمریکا جلسات استماع خود را از جمله برای بررسی "سواستفاده از قدرت" و "ممانعت از اجرای عدالت" از سوی ترامپ برگزار خواهد کرد.

او تاکید کرد: مشخصاً موارد جدی سو استفاده از قدرت و ممانعت جدی از اجرای عدالت و همین طور نقض آشکار بندهای قانون اساسی در خصوص دریافت مقرری از سوی خارجی‌ها اتفاق افتاده است و همه این موارد باید بررسی شوند.

او گفت: جلسات استماع متمرکز بر مواردی نظیر زیر پا گذاشتن هنجارها و همین طور تهدید علیه نظام دموکراتیک خواهد بود.

او خاطر نشان کرد: دموکراتها به دنبال به سر انجام رساندن قوانینی هستند که انتشار علنی گزارش نهایی تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه را الزامی کند.

ندلر که رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان است، همچنین در صورت تصمیم دموکراتها برای در پیش گرفتن مسیر استیضاح علیه ترامپ ناظر بر تحقیقات مربوط به این استیضاح خواهد بود.