مثلث آنلاین: روزنامه اکونومیک تایمز اعلام کرد که، هکرهای چینی باهدف سرقت تحقیقات نظامی دریایی بیش از 27 دانشگاه در ایالات‌متحده و کانادا را مورد هدف حمله سایبری قرار داده‌اند.

حمله هکرهای چینی به دانشگاه‌های آمریکا و کانادا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا به نقل از این روزنامه، دانشگاه های هاوایی، واشنگتن، پن استیت، دوک یونیورسیتی و ماساچوست از جمله این دانشگاهها هستند که به آنها حمله هکری شده است.
به گزارش کارشناسان حوزه دفاع سایبری، در کنار دانشگاه‌های آمریکا و کانادا برخی از دانشگاه‌های حوزه جنوب شرقی آسیا نیز مورد حمله هکرهای چینی قرارگرفته‌اند.
بر اساس گزارش شرکت امنیتی آی دیفینس، هکرها با ارسال فیشینگ های جعلی به دانشگاه‌ها، خود را شریک دانشگاهی دیگر کشور معرفی کرده‌اند اما در حقیقت با باز کردن پیام آنان بدافزار بلافاصله وارد سیستم‌عامل کامپیوترهای دانشگاهها شده است.
جیمز دورسری کارشناس امنیت سایبری در مصاحبه با فاکس نیوز گفت، فرماندهی نیروی دریایی امریکا به‌تازگی به ماهیت جدی تهدیدات سایبری پی برده است و به‌طور مداوم به توسعه فرهنگ و آگاهی کارکنان در حوزه امنیت سایبری در کنار تقویت قابلیت‌های فناوری اطلاعات روی آورده است.
یادآور می‌شود خبر حمله سایبری هکرهای چینی به دانشگاه‌های آمریکا و کانادا درزمانی رخ می‌دهد که وزارت دادگستری کانادا حکم استرداد منگ وانژو مدیر مالی هوآوی به امریکا را تأیید کرده است.
دادگستری کانادا روز 10 اسفند 97 (اول مارس) اعلام کرد که اجازه می‌دهد روند قضایی استرداد منگ وانژو، مدیر مالی شرکت چینی هواوی، به آمریکا انجام شود.
خانم منگ وانژو دسامبر سال 2018، به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا و شرکت در توطئه‌ای برای کلاه‌برداری از بانک‌ها و دزدیدن اسرار تجاری در ونکوور بازداشت شد.
سفارت چین در اوتاوا پایتخت کانادا، در مقابل تصمیم کانادا مبنی بر موافقت با استرداد خانم منگ وانژو به آمریکا، ابراز ناخرسندی کرده است.
این سفارت در بیانیه‌ای موضع خود را چنین بیان کرده است: «طرف چینی از این تصمیم کانادا به‌شدت ناخشنود است. این یک پرونده صرفاً قضایی نیست، بلکه یک پرونده سیاسی علیه یک شرکت فناوری معتبر چینی است.»
بازداشت خانم منگ باعث ایجاد تنش در روابط دیپلماتیک چین و کانادا شده است.
آساق**9473**1663**