مثلث آنلاین: یک رسانه آمریکایی گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انتشار طرح موسوم به «معامله قرن» را به بعد از انتخابات رژیم صهیونیستی موکول کرده که این اقدام «لطفی» به بنیامین نتانیاهو است.

 «معامله قرن» به تعویق افتاد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، تارنمای مجموعه رسانه ای «مک کلاچی» در آمریکا نوشت: ترامپ هفته جاری دو هدیه سیاسی به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل داد؛ شناسایی کنترل اسرائیل بر بلندی های جولان و تاخیر در انتشار طرح دولت آمریکا برای صلح خاورمیانه.
مقام های آمریکایی و صهیونیستی به مک کلاچی گفتند انتظار نمی رود ترامپ طرح سازش را پیش از انتخابات رژیم صهیونیستی (نهم آوریل- 20 فروردین) منتشر کند. به نوشته مک کلاچی، این طرح تقریبا کامل شده اما انتشار عمومی نیافته و در دیدارهای خصوصی به نتانیاهو نیز ارائه نشده است.
مک کلاچی افزود: عدم انتشار این طرح در شرایط فعلی «لطفی» به نتانیاهو است. رقبای نتانیاهو در انتخابات «کنست» (پارلمان) رژیم صهیونیستی خواستار انتشار این طرح بودند و امیدوار بودند که اعلان عمومی آن به رفراندومی درباره آینده روند صلح تبدیل شود.
جرد کوشنر داماد ترامپ و جیسون گرینبلات نماینده وزیر رئیس جمهوری آمریکا در مذاکرات بین المللی طی دو سال گذشته روی طرح سازش خاورمیانه کار کرده اند. گفته می شود این طرح، گسترده تر و شامل پیشنهادهای جزئی تر در خصوص مهمترین نکات در مناقشه فلسطینی ها و صهیونیست هاست.
ترامپ روز دوشنبه در جریان دیدار با نتانیاهو در واشنگتن کنترل رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت که می تواند شانس نتانیاهو در انتخابات را افزایش دهد. رژیم صهیونیستی بلندی های جولان سوریه را در جریان جنگ شش روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرده و کنست در سال 1981 میلادی این منطقه را جزو مناطق رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
شبک**9423**1708