مثلث آنلاین: انتقاد رئیس دیپلماسی ژاپن از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای جای دادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریست های جهان موجب واکنش هایی در شبکه های اجتماعی شده است به طوری که برخی کاربران از وی به خاطر حمایت از ایران تمجید و برخی هدایت شده او را به چالش کشیدند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پس از آنکه 'دونالد ترامپ' رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را بعنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده بود، 'تارو کونو' وزیر خارجه ژاپن فردای آن روز در جمع خبرنگاران تاکید کرد که کشورش از اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی پیروی نمی‌کند.
وی آشکارا در پیامی که در اغلب رسانه های بین المللی و شبکه های اجتماعی منعکس شده بود تاکید کرد که توکیو رابطه نزدیک با ایران را حفظ کرده است و هر آنچه که لازم باشد را به ایران خواهد گفت و به همکاری برای رفع مشکلات از طریق مذاکره و گفت‌وگو ادامه می‌دهد.
به همین دلیل او طی چند روز اخیر علاوه بر اینکه با پیام های حمایتی فراوانی روبه رو بود، در عین حال موج گسترده ای از انتقادات هدایت شده نیز از سوی مراجع خاص بین المللی علیه او به راه افتاد.
از جمله بسیاری از کاربران توئیتر با توجه به ایستادگی او در برابر تصمیم رئیس جمهوری آمریکا با استفاده از تکنیک های پردازش تصویری فتوشاپ، عکسی از او که همچون 'جیمز باند' هنرپیشه معروف فیلم های جنگی آمریکایی اسلحه به دست گرفته و آماده نبرد است به نمایش گذاشته و او را قوی ترین وزیر خارجه جهان معرفی کردند.
به ویژه اینکه او در یک پیام توئیتری، نقش ایران را برای حفظ ثبات در منطقه خاورمیانه ضروری دانسته بود به همین دلیل برخی از کاربران با به سخره گرفتن موضع گیری هایش، او را در عین حال فرد غیردوراندیشی توصیف کردند که رابطه دوستی بلندمدت با کشوری چون ایران را به منافع بسیار راهبردی با ابرقدرتی چون آمریکا که هنوز با آن کشور مذاکرات سختی را برسر صلح در شرق آسیا و در شبه جزیره کره دارد، ترجیح داده است.
او خودش در پاسخ به پیام توئیتری 'وزیر خارجه جیمزباندی' یک کاربر که تاکید کرده بود 'کونو باید منتظر ضد حمله در برابر حمله (به آمریکا) باشد'، با اشاره تلویحی به تاکید قبلی اش بر 'مذاکره و گفت وگو' نوشت که 'خیر، یک وزیر خارجه فرصت های ارزشمند دیپلماتیک را زمانی از دست می دهد که به جای 'مذاکره'، زبان زور در پیش پیش گرفته و اسلحه به دست بگیرد' که این خود انتقادی بزرگ و اشکار به سیاست های مایک پمپئو، همتای آمریکایی او بود.
این پیام خاص او در کوتاه ترین مدت، بیش از 17 هزار بیننده داشت و اغلب بینندگان در اظهارنظرهای خود همچنان از او به عنوان دیپلمات قوی جهان حمایت کردند چرا که به جای رفتاری سونامی وار و هیتلر مابانه، به بیش از هر چیز به 'صلح' می اندیشد.
وزیرخارجه ژاپن در پیام دیگری همچنین تاکید کرد که ژاپن به رغم فشارهای آمریکا، از دوستی خود با ایران دست نمی کشد.
آساق**1378**1663**