رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: مجرمان سایبری در فضای مجازی با عنوان جمع آوری نذورات محرم الحرام از مردم کلاهبرداری می کنند که هوشیاری درمقابل ترفند این گونه افراد ضروری است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 سرهنگ احسان بهمنی اظهار کرد: این افراد به انگیزه کلاهبرداری از کاربران با ایجاد یک سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک‌های مردمی تحت عنوان نذورات کرده ضمن آنکه در خلال عملیات پرداختی مردم، حساب‌های آنان را نیز رمزگشایی می‌کنند.

وی افزود: کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند از طریق صفحه‌های معتبر معرفی شده رسمی توسط مراجع ذیصلاح اقدام نموده و یا نذورات خود را به صورت نقدی به مراکز معرفی شده پرداخت کنند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ بهمنی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی با دریافت مبالغی به عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به خالی کردن آن اقدام می کنند.

این مسئول انتظامی بیان کرد: کاربران برای واریز نذورات وکمک های خود به صورت مجازی از اصالت موسسه مربوطه اطمینان حاصل کنند تا زمینه ای برای اهداف کلاهبرداران سایبری نشوند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بیان کرد: همچنین کاربران توجه داشته باشند که هنگام واریز کمک‌های خود به آدرس درگاه بانکی توجه شود تا با https آغاز شده باشد و سپس نام بانک مربوطه را مد نظر قرار دهند.

مهر