معاون سخنگوی پنتاگون با ادعای تداوم تهدیدهای ایران و گروه‌های حامی آن علیه نظامیان آمریکایی در منطقه غرب آسیا، گفت که تا زمانی که به حضور نیروها در منطقه نیاز باشد، در آنجا خواهند ماند.

ادعای پنتاگون درخصوص تهدیدهای ایران؛ همچنان شاهد آزار و اذیت هستیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه سه‌شنبه مدعی شد که نظامیان این کشور در فاصله چند هزار کیلومتری از خاک خود در غرب آسیا، توسط ایران تهدید می‌شوند.

سینگ طی نشست خبری در پنتاگون در پاسخ به سوالی درباره اعزام گروه جدیدی از نظامیان آمریکایی به خلیج فارس و آب‌های غرب آسیا و اینکه تا چه زمانی این نیروها در منطقه باقی می‌مانند، گفت: «من نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم. تا زمانی که به حضور نیروها در آن منطقه نیاز باشد، در آنجا خواهند ماند».

به نوشته وبگاه وزارت دفاع آمریکایی، وی در ادامه پاسخ خود ادعا کرد: «آنها (نظامیان آمریکایی) آنجا (خلیج فارس) هستند تا از هرگونه تهدید یا رفتار غیرحرفه‌ای یا ناامن گروه‌های تحت حمایت سپاه جلوگیری کنند».

این مقام پنتاگون در واکنش به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا تهدیدهای ایران و گروه‌های حامی این کشور علیه نظامیان آمریکایی در تنگه هرمز، سوریه و عراق کاهش یافته، گفت: «نمی‌توانم درمورد کاهش تنش‌ها ارزیابی کنم. ولی ما همچنان شاهد آزار و اذیت هستیم».

سینگ در ادامه ادعاهای خود افزود: «در چند هفته گذشته شاهد آزار و اذیت گروه‌های تحت حمایت سپاه علیه کشتی‌های تجاری بوده‌ایم. به همین دلیل است که ما نیروهای خود مطابق چیزی که شاهد بودید، به منطقه منتقل کردیم».

بر اساس این گزارش، وی همچنین مدعی شد: «البته می‌توانم بگویم که شاهد کاهش تهدیدها نبوده‌ایم، بنابراین دلیلی برای خروج نیروهای خود ندیده‌ایم. بنابراین تا زمانی که تغییری ایجاد شود، آنها همانجا می‌مانند».

پیش از این نیز «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با بیان اینکه غرب آسیا برای این کشور بسیار حائز اهمیت است، گفته بود:‌ «محال است از خاورمیانه خارج شویم».