یک هرج و مرج کامل و فوق‌العاده در تمام ساحات زندگی صهیونیست‌ها؛ این گزاره توصیف دقیقی از وضعیت فعلی آنهاست. سی‌و‌پنجمین هفته تظاهرات در خیابان‌های تل‌آویو همچنان تماشایی است و در حالی که رژیم سخت‌ترین روزهای عمر سیاسی خود را می‌گذراند، وزیر اطلاعات صهیونیست‌ها نشست مشترکی با اعضای تحریریه اتاق جنگ رسانه‌ای فتنه۱۴۰۱ ترتیب داده که بیشتر از همیشه نقش این رژیم را شفاف کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حالا همه چیز درباره صهیونیست‌ها روشن است، آن هم نه با روایت‌های اقناعی و افشاگرانه، بلکه خود رسانه‌های اسرائیلی این بار بازتاب‌دهنده این اتاق‌فکر مشترک هستند که بعد از یک جنگ هیبریدی پیچیده علیه ایران از سایه درآمده است. آن هم وقتی شرایط داخلی دولت یهود از همیشه بحرانی‌تر است؛ به‌طوری که نتایج یک نظرسنجی که از سوی شبکه صهیونیستی «کان» منتشر شد، نشان می‌دهد ۷۶‌درصد از صهیونیست‌های شرکت‌کننده در آن معتقدند که اوضاع اقتصادی در اراضی اشغالی در یک سال اخیر بسیار بدتر شده است.

هر شنبه مثل تمام هشت ماه گذشته اعتراضات به اصلاحات قضایی در سراسر سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌شود که نقطه ثقل آن خیابان کاپلان در تل‌آویو است. این تجمعات اعتراضی حتی بعد از درگیری‌های خشونت‌آمیز صدها پناهجو از اریتره بازهم در تل‌آویو ادامه داشت، اعتراضاتی که به زخمی شدن ۱۷۰ نفر و نیروهای پلیس رژیم‌صهیونیستی منجر شد. با وجود شدید شدن خشونت‌ها رهبران معترض در سرزمین‌های اشغالی تاکید دارند که «تظاهرات علیه اصلاحات قضایی به صورت متوالی برگزار خواهد شد.» اعتراضاتی که دامنه آن تا مقابل اقامتگاه رئیس رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی هم کشیده شد اما در آن طرف میز مقامات اطلاعاتی امنیتی صهیونیست همچنان درگیر وحشت خود از نقش مقاومت و مرکزیت آن یعنی جمهوری اسلامی هستند.  گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی ۱۵شهریور با برخی شبه‌خبرنگاران و فعالان تحریریه‌های رسانه‌‌ای ضدایرانی دیدار و گفت‌وگو کرده است تا بخشی از کمپین چند ماهه اسرائیل برای ایجاد کانال‌های ارتباطی جهت همگرایی با اتاق جنگ رسانه‌ای در سالگرد بلوای۱۴۰۱ را کامل کند. 

سازوبرگ جنگی لندن در سالگرد بلوا 

حالا پرده برون افتاده و به‌جز میز موساد که در کنار ۵۲ گروه و سرویس جاسوسی ــ اطلاعاتی دیگر مشغول آتش‌تهیه بحران امنیتی علیه ایران بودند، وزیر اطلاعات دولت یهود هم آخته و برافراشته در مقابل دوربین‌های خبری قرار گرفته و لندن با هماهنگی و برگزاری این نشست دوباره سازوبرگ جنگی خود را کوک کرده است. نشستی که یک محور آن گروه‌های اپوزیسیون و جریان‌برانداز و محور دیگر مقامات ارشد امنیتی اسرائیل هستند که این‌بار هم آرزوی خود را برای اعلام سپاه به‌عنوان گروهی تروریستی مطرح کرده‌اند و این یعنی گرگ‌ها به دره‌ بازگشته‌اند تا برای تکرار آشوب برنامه‌ریزی کنند.  گرچه اسرائیل هر ضربه‌ای که در میانه بحران ۱۴۰۱ به ایران زد را چندبرابر آن دریافت کرد اما وضعیت فاجعه‌بار و رو به فروپاشی این رژیم آنها را مجبور کرده برای عبور از این حفره سیاه با فرار رو به جلو دوباره بستر ناامنی را به ایران بکشانند؛ در این بازی جدید سیاهی لشکر هم تعدادی خبرنگار فارسی‌زبان هستند که حتی صدای خود ضدانقلاب را هم درآورده‌اند. 

بازگشت گرگ‌ها 

علی‌اصغر رمضانپور (مدیر اینترنشنال)، علیرضا نوری‌زاده (مدیر مسئول ایران فردا)، فؤاد پاشایی (حزب مشروطه)، پانته‌آ مدیری (مجری سابق اینترنشنال)، ژیارگل (خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی فارسی)، آرش سیگارچی (خبرنگار صدای آمریکا)، نازنین انصاری (مدیرمسئول کیهان لندن)، عرفان فرد و امین دهنوی افراد حاضر در نشست گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی بودند. البته همزمانی دیدار این افراد که نمایندگان رسانه‌های معاند هستند با وزیر اطلاعات رژیم و در عین حال پیام رضا پهلوی برای سالگرد اغتشاشات نشان‌دهنده پروژه جدید رژیم صهیونیستی برای اپوزیسیون است که از قلب انگلیس استارت خورده است. 

پشت پرده اتاق جنگ گاملیل

رصد اوضاع نشان می‌دهد که اپوزیسیون از شعار زن، زندگی، آزادی عبور کرده‌اند یا حداقل سلطنت‌طلبان قصد دارند این شعار تجزیه‌طلبان را بایکوت کنند کما این‌که ویدئوهای بخشی از سخنان گیلا گاملیل منتشر شد که نشان می‌دهد او تلاش دارد به رضا پهلوی بها و اعتبار دهد. مثلا او درباره رضا پهلوی در جلسه می‌گوید: «زمانی که با رضا پهلوی در مقابل دیوار اورشلیم ایستادم، احساسی به من دست داد که همان‌طور که کوروش کبیر روزی یهودیان را از بند ظلم و ستم نجات داد، حال نوبت ماست که به ایرانیان کمک کنیم تا از ظلم و ستم رها شوند.» از سوی دیگر وحید بهشتی، فعال رسانه‌ای که با اعتصاب چند روزه مقابل سفارت ایران در انگلیس به شهرت رسید، همصدا با رضا پهلوی از شعار جدید اپوزیسیون با عنوان «ما ملت کبیریم، ایرانو پس می‌گیریم» رونمایی کرد. 

نکته اصلی اینجاست این سخنان در حضور افرادی گفته می‌شود که پس از فروپاشی «منشور همبستگی مهسا» و اختلافات سرشبکه‌‎های اپوزیسیون، مخالف سرسخت رضا پهلوی شده بودند، به‌ویژه شبکه اینترنشنال که به‌طور کلی پهلوی و سلطنت‌طلبان را پس از اختلافات بایکوت کردند و حتی این اختلافات به فحاشی و هشتگ‌زنی علیه یکدیگر هم کشید.

تغییر ۱۸۰درجه‌ای به دستور کارفرما

اما حالا چه اتفاقی افتاده است؟ یک تغییر مسیر ۱۸۰درجه‌ای به دستور کارفرما صورت گرفته و اکنون پس از جلسه وزیر اطلاعات اسرائیل با مدیرمسئولان شبکه‌های معاند، شبکه اینترنشنال به‌طور ناگهانی تغییر رویه داده و از پیام رضا پهلوی حمایت و تمجید کرده است! یعنی پس از چند ماه اختلاف پیام پهلوی برای اولین‌بار در تلویزیون اینترنشنال پخش شد و به نظر می‌رسد پروژه رژیم صهیونیستی برای مسئولان رسانه‌های معاند، تمرکز دوباره بر رضا پهلوی است. نکته جالب توجه دیگر این است که طرفداران پروپاقرص پهلوی غایب اصلی این دیدار بوده‌اند و این هماهنگی بدون حضور مسئولان و خبرنگاران شبکه من و تو، صورت گرفته است. این هم یعنی وزیر اطلاعات اسرائیل به دور از چشم سلطنت‌طلبان، با دشمنان رضا پهلوی جلسه برگزار کرده و از او حمایت کرده است. البته این در حالی است که دفتر اینترنشنال رسما با سعودی‌ها قطع همکاری کرده و به بهانه تهدیدات جمهوری اسلامی، از لندن به واشنگتن فرار کرده بود.

شورای از هم گسستگی 

رکن اساسی بازآفرینی آشوب در سالگرد بلوا، مسیح علینژاد و حامد اسماعیلیون هستند که عوامل کاملا تاثیرگذاری هم در ایران دارند که می‌خواهد خود را در یک شرایط بحرانی و هیجان‌آفرین قرار دهد و از این طریق بتواند شعله آشوب‌ها را روشن کنند، البته هنوز رویکرد جدید این افراد به رضا پهلوی بعد از گسست زودهنگام آنها در سال گذشته مشخص نیست اما به نظر می‌رسد همچنان با سلطنت‌طلبان زاویه دارند و به اتحاد نرسیده‌اند. 

پرچم شیطان در حیفا و تل‌آویو

نباید فراموش کنیم که با همه این برنامه‌ریزی و هماهنگی‌ها، ‌این‌بار داستان صهیونیست‌ها خیلی متفاوت از سال گذشته است. ‌آنها در یک‌سال گذشته درگیر پیچیده‌ترین بحران امنیتی این رژیم شده‌اند،‌ سرازیرشدن جمعیت معترضان صهیونیست به خیابان‌ها از یک‌سو و اصرار کابینه نتانیاهو بر سر اصلاحات علیه دیوان قضایی در اراضی اشغالی، وضعیت فوق بحرانی در تل‌آویو و حیفا را تشدید کرده و به این پازل بی‌قواره باید اختلافات نتانیاهو و شریک ائتلافی او بن گویر برای تعامل با اعراب ساکن اسرائیل را هم اضافه کرد. 

اما پروژه اصلی دولت نتانیاهو تمرکززدایی از بحران‌های بی‌شمار تل‌آویو با برجسته کردن نام ایران است تا در بازنمایی رسانه‌ای حداقل فشار را از روی دولت خود کم کند و این‌طور القا کنند؛ ایران متفاوت‌ترین و مهم‌ترین تهدید است اما وقتی هسته‌های مقاومت در قلب تل‌آویو و حیفا و سرزمین‌های ۱۹۴۸ صهیونیست‌کشی راه انداخته‌اند و معادله را به نفع مقاومت تغییر داده‌اند،‌ فعلا نیازی به موشک‌های برد ۲۰۰۰هزار کیلومتر نیست، صهیونیست‌ها با هزاران زخم از درون در حال متلاشی شدن هستند. 

نقش موساد در ۱۴۰۱

در بهار ۱۴۰۱ درحالی که چندماهی تا مبدا آشوب‌های پاییز زمان باقی مانده بود، از سوم تا پنجم خرداد ماه پارسال با حمایت دولت آمریکا و مؤسسات صهیونیستی نشست مهمی در اسلو نروژ برگزار شد که مهم‌ترین هدفش گسترش پشتیبانی از کمپین‌‌های موسوم به «حمایت از حقوق زنان و اقلیت‌ها در ایران» بود؛ این یعنی تمرکز روی فعال‌کردن گسل‌های جامعه ایران.  از سوی دیگر سرویس‌‌های جاسوسی غربی و صهیونیستی دوره‌های «آموزش مربیان جنگ‌های ترکیبی» برای تعداد قابل‌توجهی از عناصر مرتبط خود برگزار کردند و به آنها مأموریت دادند که چطور تشکیلاتی کار را پیش ببرند. از نگاه طراحان آمریکایی ــ صهیونیستی این پروژه، اولا جنبش‌‌ها موفق نخواهند بود، مگر این‌که با خشونت همراه باشند و نکته دیگر هم این بود که آنها اعتقاد داشتند به پیاده نظامی نیاز است که هیچ خط‌قرمزی نداشته و حاضر باشند دست به هر کاری بزنند. به همین دلیل حتما به‌خوبی به یاد دارید که چطور در همان شروع بحران در شهریور ماه توهین به ائمه و اهل بیت(ع)، آتش زدن مسجد و قرآن، قتل مأموران نظامی امنیتی و انتظامی، حمله به پاسگاه‌‌ها و مقرهای نظامی و انتظامی، حمله به روحانیت ترند شد. تقسیم کار هم بخش دیگر این پروژه بود؛ به طوری که طبق اطلاعات موجود نقش اصلی را در این میان آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (C.I.A) به‌عهده داشت و از همکاری نزدیک سرویس اطلاعات خارجی انگلیس و سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) برخوردار بود اما طبق فکت‌های وزارت اطلاعات برنامه‌‌ریزی و اجرای عملیاتی بخش عمده‌ آشوب‌‌ها توسط سرویس موساد با همکاری گروهک‌‌های تروریستی در ایران اجرا شد. روندی که به نظر می‎رسد نشست مشترک گیلا گاملیل با خبرنگاران ضدایرانی آنونس دوباره این خواب‌های آشفته باشد. 

مریم عاقلی - گروه سیاسی روزنامه جام جم