پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حامد رحیم پور طی یادداشتی در شماره امروز خراسان با عنوان مخاطرات ۲۵ شهریور آرام! نوشت: برخلاف سال گذشته، رئیسی امسال با دست پر به نیویورک سفر می‌کند چرا که روند سیاست داخلی و خارجی جمهوری اسلامی در نقطه مقابل آرزو‌های اپوزیسیون رقم خورده است. رئیسی اواخرشهریور ۱۴۰۱ در حالی به مجمع عمومی سازمان ملل رفت که در تهران و برخی شهرها، اعتراضاتی شکل گرفته بود. این اعتراضات با دخالت سرویس‌های امنیتی بیگانه و نقش‌آفرینی گروهک‌های تروریستی و معاندان و شبکه‌های داخلی آن ها، به مجموعه‌ای از ناآرامی‌ها و اقدامات تروریستی علیه مردم و نیرو‌های انتظامی تبدیل شد. برای ۲۵ شهریور امسال نیز دشمنان، از ماه‌ها پیش، ایجاد آشوب را وعده داده بودند و از برنامه‌ریزی‌های گسترده برای بسط ناآرامی سخن می‌گفتند، در هفته‌های اخیر نیز رسانه‌های فارسی زبان معاند تمام اخبار خود را بر سالگرد اعتراضات متمرکز کرده و خواهان حضور مردم در خیابان‌ها شده بودند، اما آن چه سرویس‌های غربی و اپوزیسیون درباره ادامه التهاب اجتماعی آرزو داشتند، به وقوع نپیوست.

در این روز خیابان‌های تهران یکی از آرام‌ترین و خلوت‌ترین روز‌های خود را پشت سرگذاشت و حتی از ترافیک‌های بعدازظهر روز تعطیل، به دلیل آن که مردم در مسافرت بودند، خبری نبود. واقعیت این است که حجم انهدام و کشفیاتِ اقدامات ضدامنیتی که فقط طی هفته اخیر رخ داد و بسیاری هم منتشر نشد، دستگیری صد‌ها تروریست، شناسایی و انهدام گروه‌های سازمان دهی شده برای ایجاد اغتشاش و خرابکاری، وقفه در ارتباط بسیاری از سرویس‌ها با لیدر‌ها و سلبریتی‌ها و... نشان می‌دهد اتفاقا همان طور که رهبری گفتند دشمن در نقشه خود جدی بوده و هست، اما تلاش شبانه روزی نهاد‌های امنیتی کشور اجازه عرض اندام به تروریست‌ها و ضد انقلاب را نداد. تجربه این چند دهه نیز به همه اثبات کرده که هر گاه جامعه مبتلا به اغتشاش و ناامنی شده، بر معیشت مردم، تأثیر منفی گذاشته و تورم، گرانی و مشکلات اقتصادی را تشدید کرده است.

یکی از دلایل نفرت و همراهی نکردن مردم با اغتشاشگران همین است، چون مردم، بر حسب تجربه و اندیشه، به این درک و تحلیل رسیده‌اند که چه کسانی بیشترین ضربه را به زندگی و آرامش و رفاه آنان وارد می‌کنند. از سوی دیگر، فوریت بخشی به پاسخگویی بهتر شبهات مطرح شده در افکار عمومی نیز نقش مهمی در ناتوان کردن جریان مقابل داشت. بماند که فایل‌های صوتی لو رفته و اعترافات هولناک اپوزیسیون در سالگرد آشوب که خود را در وضعیتی بسیار عقب‌تر از آن چه سال پیش در آن قرار داشتند، توصیف می‌کنند، از اختلاف عمیق آن‌ها پرده بر می‌دارد. سلطنت‌طلبان به اسماعیلیون بدوبیراه می‌گویند، فرقه رجوی به پهلوی ناسزا می‌گوید، بنیادی درسکوت محض است، علی‌نژاد از تغییر هویتش به خواسته دولت آمریکا سخن می‌گوید، مسعود بهنود لقب «گاومهربان» به پهلوی می‌دهد و مهتدی سرکرده گروهک کومله جمله‌ای مهم می‌گوید: «جمهوری اسلامی از مخالفانش عاقل‌تر است.»

اما بر خلاف بسیاری که معتقدند ۲۵ شهریورماه امسال (۱۴۰۲) نشان از آن دارد که ماجرا با نپیوستن مردم جمع شده است، معتقدم این همراهی نکردن مردم با دشمنان، تبعات سختی خواهد داشت. دشمنان مردم ایران، از دیرباز کینه‌توز و خبیث بوده‌اند و هر گاه دیده‌اند که مردم، در مقابل خواست و دستور و فراخوان آنان تمکین نکرده‌اند بلایی شدیدتر از قبل بر سر مردم می‌آورند و انتقام‌شان را از همراهی نکردن مردم می‌گیرند. از همین رو به فکر فعال‌سازی ظرفیت‌های تروریستی اند که راز کشفیات وسیع اخیر نیز در همین است. همچنین رصد مانور رسانه‌ای شبکه‌های ضدانقلاب و جمع‌بندی‌های متنوع و متعدد خبری و تحلیلی نشان می‌دهد همزمان با افزایش تلاش دشمن برای حرکتی تروریستی به دلیل نه بزرگ مردم به آن ها، بر هدف قرار دادن خانواده‌های کشته شدگان سال گذشته نیز دست خواهد گذاشت تا خوراکی هر چند محدود را به فضای مدارس و دانشگاه‌ها پیوند دهند. افزون بر این به نظر می‌رسد انفجار‌های کور یا ترور شخصیت‌ها به‌ویژه دانشمندان کشورمان، بار دیگر در دستور کار دشمنان ایران قرار گرفته است که هوشیاری مستمر و مضاعف دستگاه‌های امنیتی کشور را می‌طلبد.