وزیر نفت در گفتگو با وال استریت ژورنال گفت اعضای اوپک می‌توانند در ماه ژوئن برای آغاز لغو توافق کاهش تولید کنونی نفت در سال 2019 اقدام کنند.

امکان لغو توافق اوپک از سال 2019/ ایران برای افزایش تولید نفت تلاش می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از رویترز، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران گفت اعضای اوپک می‌توانند در ماه ژوئن برای آغاز لغو توافق کاهش تولید کنونی نفت در سال 2019 اقدام کنند.

زنگنه در مصاحبه‌ای به وال استریت ژورنال گفته است ایران می‌خواهد، اوپک برای نگه داشتن قیمت‌ها در حدود 60 دلار در هر بشکه تلاش کند تا مانع از تولید نفت شیل آمریکا شود.

زنگنه ادامه داد: «اگر قیمت‌ها به حدود 70 دلار افزایش یابد... این قیمت سبب ترغیب تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا به تولید بیشتر خواهد شد.»

این روزنامه انگلیسی به نقل از زنگنه نوشت ایران با دقت برای بازگرداندن مقداری از تولید خود تلاش خواهد کرد. ایران در حال حاضر حدود 3.8 میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کنند که می‌تواند این رقم را حدود 100 هزار بشکه در روز افزایش دهد. وی نگفت که چه زمانی ایران می‌تواند تولیدش را افزایش دهد.

ایران اجازه دارد تا بر اساس توافق میان اوپک، روسیه و دیگر تولیدکنندگان برای کاهش تولید، روزانه 3.8 میلیون بشکه نفت تولید کند.

نشست بعدی اوپک در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.