«ما دولتی مصلح هستیم چه در سیاست داخلی و چه سیاست خارجی؛ ما صلح را بر جنگ ترجیح می‌دهیم و همیشه آماده دفاع از ملت خود هستیم؛ ما پشتیبان نیروهای مسلح خود هسیم اما بزرگترین صلاح ما رای ملت ماست

ما دولتی مصلح هستیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی در مراسم تحلیف دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی، برای پاسداری از اسلام و قانون اساسی و پشتیبانی‏ از حق‏ و گسترش‏ عدالت‏ سوگند یاد کرد.
 
روحانی پس از ادای سوگند به بیان ایده ها و روش های خود در 4 سا ل ریاست جمهوری دوازدهم پرداخت. 
 
گزیده سخنان روحانی  را در ادامه می خوانید:
 
  • در آغاز سخن یاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و همه شهدای عزیز و جانبازان و آزادگان سرافراز را گرامی میدارم و در برابر عظمت آنان سر تعظیم فرود می آورم که عزت و شرف امروز ما مرهون رشادت‌های آن عزیزان است.
  • اکنون قریب به ۴۰ سال از استقرار اسلامیت و جمهوریت می‌گذرد و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و عالی ترین مقام اجرایی کشور با رای مستقیم تک تک شهروندان انتخاب می‌شود؛ مردم آگاه و هوشیار ایران به خلق حماسه اردیبهشت بار دیکر با ما به روشنی سخن گفتند و نظرات خود را صراحت اعلام کردند.
  • منتخب باید به درستی بداند چه عهدی با مردم دارد که باید تا پایان به برنامه خود وفادار باشد؛ گرچه مسئولین من برخواسته از آراء اکثریت  مردم است اما امروز به عنوان رییس جمهور مکلف به مصالح همه مردم هستم.
  • ما دولتی مصلح هستیم چه در سیاست داخلی و چه سیاست خارجی؛ ما صلح را بر جنگ ترجیح می‌دهیم و همیشه آماده دفاع از ملت خود هستیم؛ ما پشتیبان نیروهای مسلح خود هسیم اما بزرگترین صلاح ما رای ملت ماست که بیش از ۴۲ میلیون رای در صندوق دارد هرگز در بن بست قرار نمیگیرد.