نماینده تکاب و میاندوآب معرفی نشدن یک وزیر را به مجلس ناقض رویه 38 سال اخیر خواند و اعلام کرد که از رؤسای جمهور، مجلس و اعضای شورای نگهبان به کمیسیون اصل 90 شکایت کرده است.

یک نماینده مجلس: از روحانی، لاریجانی و اعضای شورای نگهبان به کمیسیون اصل 90 شکایت کرده‌ام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (24 مرداد) و در هنگام سخنان حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور که برای معرفی و دفاع از وزرای پیشنهادی در مجلس حاضر شده بود، با استناد به مواد 204، 205 و 206 آیین‌نامه داخلی مجلس و اصل 33 قانون اساسی تذکر آیین‌نامه‌ای و اخطار داد.

وی با تأکید بر اینکه در قامت رئیس جمهور نیست که دو مرحله‌ای شدن معرفی کابینه از روی بی‌اعتنایی باشد، گفت: اصل 133 قانون اساسی و مواد آیین‌نامه داخلی مجلس درباره اخذ رأی اعتماد هیأت وزیران و اعلام نتایج آرای «همه» وزیران صراحت دارد و در ادامه می‌گوید اگر مجلس به یک یا چند وزیر رأی نداد، رئیس جمهور می‌تواند برای آن سرپرست تعیین کند. در نتیجه همه وزرا باید از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شوند و عدم معرفی وزیر علوم ناقض رویه 38 سال پس از انقلاب بوده است. 

نماینده مردم تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از رؤسای مجلس و جمهور و اعضای شورای نگهبان به کمیسیون اصل 90 شکایت کرده است عنوان داشت: من نگرانم اگر این بار از سر ناعلاجی یک وزیر معرفی نشده است دفعه بعد 5 وزیر و یا همه کابینه معرفی نشوند.

بنا بر این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پاسخ به تذکر و اخطار محبی‌نیا را وارد ندانست و با اشاره به اینکه واژه «همه» در مورد معرفی وزرا در قانون اساسی و آیین‌نامه مجلس نیامده است، گفت: طبق قانون اگر نیمی از وزرا تغییر کنند رئیس جمهور باید مجدداً هیأت وزیران را به مجلس معرفی کند و اگر یک یا دو نفر تغییر کنند هیأت وزیران هویت خود را حفظ کرده است پس ایراد قانونی در اینجا نیست هر چند می‌توانست بهتر از این عمل شود.