خود وزیر هم در مورد رای اعتمادی که از مجلس گرفته، چنین گفته است: «همه فراکسیون‌های سیاسی مجلس به بنده رای دادند و این رای، تایید سیاست‌های داخلی رئیس‌جمهور است

حرکت معکوس اصلاح‌طلبان
رأی بالای رحمانی‌فضلی چه معنایی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«به این نتیجه رسیدیم که از رحمانی‌فضلی دفاع کنیم»؛ این را سخنگوی فراکسیون امید گفته است. خود وزیر هم در مورد رای اعتمادی که از مجلس گرفته، چنین گفته است: «همه فراکسیون‌های سیاسی مجلس به بنده رای دادند و این رای، تایید سیاست‌های داخلی رئیس‌جمهور است. باتوجه به اینکه ما چهار سال اقداماتی را انجام داده بودیم و نمایندگان نتایج را دیدند، این رای اعتماد تایید عملکرد چهارساله دولت است. تعهدم به همه نمایندگان مردم این است که بتوانیم ان‌شاءالله مجموعه سیاست‌های داخلی را که دولت و رئیس‌جمهور منبعث از آرای مردم به ما ابلاغ کرده، حتما پیگیری و تقویت کنم و تعاملات خود و وزارت کشور را در سطوح مختلف با نمایندگان مجلس ارتقا دهم؛ چراکه ما تا آخرین سطوح جغرافیایی که روستاییان هستند، نسبت به ‌آنها مسئولیت داریم. اولویت ما کماکان موضوع توسعه به معنای توسعه همه جانبه است که بخشی از آن توسعه سیاسی و بخشی توسعه امنیتی و بخشی توسعه اجتماعی و اقتصادی است که در دستورکار داریم.  او در حالی با ٢٥٠ رای ابقا شد که پیش از این برخی اعضای فراکسیون امید از عدم رای‌دادن به او صحبت کرده بودند؛ حتی چند ماه پیش‌تر از آن، از استیضاح رحمانی‌فضلی صحبت به میان آمده بود؛ ولی او با رایی چشمگیر راهی دفتر وزارتی‌اش شد. رحمانی‌فضلی همان وزیری است که «علی مطهری» وزارت او در دولت یازدهم را حاصل یک معامله دانسته بود. ولی تیم علی لاریجانی که مورد شائبه همکاری روحانی برای وزارت «رحمانی‌فضلی» بود، این موضوع را به‌شدت رد کرد. «غلامرضا حیدری» نماینده تهران هم در مورد احتمال معرفی «رحمانی‌فضلی» به‌عنوان وزیر کشور، تاکید کرده بود که «رأی ما مصلحتی نیست». اما فراتر از برخی اعضای فراکسیون امید، «غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی» نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین (نزدیک به لاریجانی) هم از مخالفت با وزارت رحمانی‌فضلی خبر داده بود. اما با نگاهی به آرای مخالف «رحمانی‌فضلی» که ٢٥ رای بود، به نظر نمی‌رسد مخالفت خاصی با او شده باشد.

این رای البته بیشترین واکنش‌ها را در میان اصلاح‌طلبان داشت. یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب در مطلبی در این مورد نوشته است: «انتظار همگانی از جوانان تا نخبگان سیاسی آن بود که فراکسیون امید خودی نشان داده و جبران مافات کرده و آب رفته را به جوی بازگردانده و با استفاده از حضور خود در مجلس نقاط ضعف و قوت کابینه معرفی شده را در راستای مطالبات عمومی تعدیل و تقویت کنند اما نه‌تنها این‌گونه نشد که یک عقبگرد جالب و محسوس را نیز شاهد بودیم که می‌توان خطاب به بزرگواران فراکسیون امید، گفت: «از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید!! با اعلام نتایج رسمی رای اعتماد به وزرای کابینه دوازدهم مشخص شد، جملگی وزرایی که بدنه حامی‌جریان اصلاحات بدان‌ها اعتراض داشته و نکاتی را در نقد آنان مبذول می‌داشتند، با رای بالا و مطلوب انتخاب شده‌اند؛ رحمانی فضلی وزیر اصولگرای دولت یازدهم و دوازدهم نماد شاخص این وزراست. در مقابل می‌توان گفت شاخص‌ترین وزیر اصلاح‌طلب (از منظر تشکیلاتی و جناحی) نتوانست حائز اکثریت آرا شده و به‌عنوان وزیر نیرو به کابینه دوازدهم راه یابد. هر چه هست این رای اعتماد نشان داد که برای اردوگاه اصلاحات از این فراکسیون امید، هیچ آبی گرم نشده و در هیچ بزنگاه و گلوگاهی نمی‌توان روی آنان حساب باز کرده و انتظار اتفاق مطلوب و تحولی سترگ از آنان داشت، همین تک‌نطق‌های شخصی و گاه و بیگاه شماری اندک از نمایندگان فراکسیون امید تنها انتظار معقولانه و کارآیی این بزرگوران است که باید به آن دلخوش کنیم.»

هر چه هست حالا رحمانی فضلی وزیر شده و در تازه‌ترین اظهارنظرش گفته است: «در سطح استانداران و فرمانداران کشورتغییراتی خواهیم داشت.»