آنطور که یک کانال خبری مدعی شده یک بدهکار بزرگ بانکی که در کرمان 1100 میلیارد تومان معوقه دارد نیز بازدداشت شده

علت دستگیری مهدی جهانگیری در کرمان چیست؟ فرد دومی هم بازداشت شده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امروز دادستان کل اعلام کرد که مهدی جهانگیری در کرمان دستگیر شده است.  اکنون در بازداشت است و پرونده نیز در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در حاشیه همایش سراسری پلیس پیشگیری ناجا و موسسات حفاظتی و مراقبتی (انتظام)، در جمع خبرنگاران درباره پرونده مهدی جهانگیری گفت: این پرونده در هفته اخیر در کرمان تشکیل شده است. اکنون از بیان جزییات آن معذورم.

چند روز قبل کانال خبری عماریون خبر از دستگیری فرد دیگری در این پرونده داد و نوشت: «دو هفته قبل و در جریان پیگیری پرونده "ح.و" یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی کشور که از سهامداران اصلی بانک "گ" هم به شمار می‌آید، ضابطان قضایی به اسناد جدیدی از انتقال کلان ارز و عدم جدیت این فرد در پاسخ به ابهامات و تهدیدات او در پاسخ به پیگیری‌ها و پشت گرمی واهی او به برخی حمایتهای مقامات دولتی دست پیدا کرده و با تاکید مقامات ارشد قضایی بر پیگیری بدون اغماض مفاسد اقتصادی ناچار به دستگیری او در هنگام حضور عجیب در یکی از مناطق مرزی جنوب کشور شدند.»

امروز نیز کانال نه ده جزئیات دیگری از این ماجرا و علت دستگیری مهدی جهانگیری را منتشر کرده است. این کانال معتقد است که «ح.و» تنها در شعبه مرکزی استان کرمان بدون اینکه در این شهر فعالیت تولیدی خاصی داشته باشد حدود ۱۱۰ میلیارد تومان معوقه بانکی دارد. » بنا به ادعای این کانال «فرد مزبور در انتخابات سال۹۶ یک واحد ساختمانی واقع در هفت تیر تهران در اختیار اسحاق جهانگیری قرار داده است.»

گفتنی است کانال نه ده پیشتر خبری را در مورد جهانگیری واختلافش با رئیس دولت در پیش از انتخابات منتشر کرده بود که با واکنش تند جهانگیری روبه‌رو شده و در نامه‌ای به وزیر اطلاعات خواستار مشخص شدن گردانندگان این کانال شده بود. آن ماجرا به سرانجامی نرسید. اگرچه این کانال همان روز نام خود را عوض کرد و به عنوان حامیان یک کاندیدای انتخاباتی شروع به فعالیت کرد. کانال جدید که با عنوان «نه ده 2» مشغول فعالیت است،  مطالب چندانی را منتشر نمی‌کند اما با این حال نشان می‌دهد که جهانگیری برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

در صورتی که ادعاهای این کانال درست باشد می‌توان گفت پرونده مهدی جهانگیری به مساله موقعات بانکی باز می‌گردد.