معاون اول رئیس جمهوری کشورمان گفت: صحبت های دیروز رئیس جمهوری آمریکا از روی عصبانیت و ناشی از وعده های تبلیغاتی وی در زمان انتخابات این کشور بود

جهانگیری: امنیت کشور را سپاه ایجاد کرده و ملت پشت‌ آنهاست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین، اسحاق جهانگیری روز شنبه در مراسم افتتاح واحد تولید آهن اسفنجی فولاد میانه، در واکنش به سخنان ترامپ اظهار کرد:وی ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا در دوران تبلیغات انتخاباتی حرف هایی زده بود که الان پس از رسیدن به ریاست جمهوری و برسی اوضاع به مغایرت حرف هایش با واقعیت پی برد.
جهانگیری گفت: رئیس جمهوری آمریکا در این مدت غیر از نفرت، بدبینی، دروغ و تهمت حرف منطقی نزده است.
معاون اول رئیس جمهوری کشورمان خاطرنشان کرد: وی در این مدت غیر از تکرار یک سری حرف های ناروا و دروغ نسبت به یک ملت بزرگ در تاریخ سخنی نگفته است.
جهانگیری تاکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود باید یاد می گرفت که اسم یک منطقه را درست بیان کند و برخلاف اسناد معتبر بین المللی اسم جعلی برای آن اعلام نکند.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین رابطه ملت ایران با نظام و رهبری را بر اساس یک سری باورهای عمیق در طول 37 سال بعد از انقلاب دانست و گفت: رئیس جمهوری آمریکا از آن بی اطلاع است.
وی افزود: در راس باورها رابطه صمیمی بین ملت و رهبری وجود دارد و نهادهای انقلابی با تمام وجود از این ملت دفاع کرده و می کنند.
جهانگیری اظهار کرد: امنیت مثال زدنی کنونی کشور را سپاه ایجاد کرده است و مردم و نظام پشت آنها ایستاده اند