رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موضع‌گیری‌ها باعث انسجام مردم ما و ان‌شاءالله همبستگی بیشتر در منطقه و دنیای اسلام علیه استکبار و رژیم صهیونیستی خواهد شد.

اظهارات ترامپ باعث انسجام  و اتحاد بیشتر در داخل کشور می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدرضا عارف در واکنش به سخنان روز گذشته ترامپ گفت: آقای ترامپ نه به عنوان رئیس‌جمهور یک کشور متمدن، بلکه متاسفانه به عنوان یک نماینده یا مامور رژیم صهیونیستی ظاهر شد.

وی افزود: موضع‌گیری‌های ترامپ چیزی خارج از عرف و طبیعت وی نبود.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: آقای ترامپ نه به عنوان رئیس‌جمهور یک کشور متمدن، بلکه متاسفانه به عنوان یک نماینده یا مامور رژیم صهیونیستی ظاهر شد و طبیعی است که در موضع‌گیری‌های خود نفرتش را از انقلاب و مردم ما به نوعی بروز دهد.

عارف اضافه کرد: صحبت‌های آقای ترامپ بیشتر به فحاشی و استیصال شبیه بود و زمانی که از واژه جعلی خلیج عربی استفاده کرد اوج تنفرش را از انقلاب و مردم ما نشان داد.

وی با بیان اینکه قطعا این موضع‌گیری‌ها چیزی جز خسران برای ایشان و استکبار نخواهد داشت، اظهار داشت: این موضع‌گیری‌ها باعث انسجام مردم ما و ان‌شاءالله همبستگی بیشتر در منطقه و دنیای اسلام علیه استکبار و رژیم صهیونیستی خواهد شد.

رئیس فراکسیون امید مجلس در واکنش به سخنان ترامپ در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: سپاه پاسداران نهاد رسمی و نظامی یک کشور مستقل به نام جمهوری اسلامی ایران است.

عارف افزود: به نظر من آقای ترامپ بدعت بدی را پایه‌گذاری می‌کند، سپاه پاسداران یک تشکیلات نظامی قانونمند است و در قانون اساسی نیز آمده است.

وی با بیان اینکه سپاه یک نهاد رسمی و نظامی کشوری مستقل به نام جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: خدمات و نقش سپاه در پاسداری از ارزش‌های انقلاب و منافع ملی بی‌بدیل بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ترکیب سپاه ترکیبی از نیروهای مخلص، ارزشی و جوانانی است که در همه صحنه‌های انقلاب حضور داشته‌اند و مهمترین مسأله آنها، ارزش‌های اسلامی است.

عارف افزود: مطمئناً سخنان آقای ترامپ با موضع‌گیری دنیای اسلام، آزادگان و نخبگان دنیا که سپاه را می‌شناسند و نقش سپاه را در حفظ استقلال کشور و همچنین در آرامش منطقه می‌بینند رو به رو خواهد شد.