سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایلنا نوشت: رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موضع‌گیری‌های ترامپ باعث انسجام مردم ما و ان‌شاءالله همبستگی بیشتر در منطقه و دنیای اسلام علیه استکبار و رژیم صهیونیستی خواهد شد.

هشدار محسن رضایی به ترامپ؛رفتارت را عوض کن /عارف:ترامپ فحاشی کرد /مولانا عبدالحمید هم واکنش نشان داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدرضا عارف در واکنش به سخنان روز گذشته ترامپ گفت: آقای ترامپ نه به عنوان رئیس‌جمهور یک کشور متمدن، بلکه متاسفانه به عنوان یک نماینده یا مامور رژیم صهیونیستی ظاهر شد و طبیعی است که در موضع‌گیری‌های خود نفرتش را از انقلاب و مردم ما به نوعی بروز دهد. صحبت‌های آقای ترامپ بیشتر به فحاشی و استیصال شبیه بود و زمانی که از واژه جعلی خلیج عربی استفاده کرد اوج تنفرش را از انقلاب و مردم ما نشان داد.

وی با بیان اینکه قطعا این موضع‌گیری‌ها چیزی جز خسران برای ایشان و استکبار نخواهد داشت، اظهار داشت: این موضع‌گیری‌ها باعث انسجام مردم ما و ان‌شاءالله همبستگی بیشتر در منطقه و دنیای اسلام علیه استکبار و رژیم صهیونیستی خواهد شد.

رئیس فراکسیون امید مجلس در واکنش به سخنان ترامپ در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: سپاه پاسداران نهاد رسمی و نظامی یک کشور مستقل به نام جمهوری اسلامی ایران است. به نظر من آقای ترامپ بدعت بدی را پایه‌گذاری می‌کند، سپاه پاسداران یک تشکیلات نظامی قانونمند است و در قانون اساسی نیز آمده است.

عارف با بیان اینکه سپاه یک نهاد رسمی و نظامی کشوری مستقل به نام جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: خدمات و نقش سپاه در پاسداری از ارزش‌های انقلاب و منافع ملی بی‌بدیل بوده است. ترکیب سپاه ترکیبی از نیروهای مخلص، ارزشی و جوانانی است که در همه صحنه‌های انقلاب حضور داشته‌اند و مهمترین مسأله آنها، ارزش‌های اسلامی است. مطمئناً سخنان آقای ترامپ با موضع‌گیری دنیای اسلام، آزادگان و نخبگان دنیا که سپاه را می‌شناسند و نقش سپاه را در حفظ استقلال کشور و همچنین در آرامش منطقه می‌بینند رو به رو خواهد شد.

ایسنا نیز نوشت:
شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در گفتگویی اظهارات اخیر ترامپ در مورد ایران را «بر خلاف قوانین بین‌المللی» و «مغایر با ادعای متمدن بودن آمریکا» دانست.

همچنین باشگاه خبرنگاران نوشت:

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه اینستاگرام خود ترامپ را خطاب قرار داد و اعلام کرد: وقتی صدام با حمایت آمریکا و عربستان به ایران حمله کرد، از روی غرور احمقانه گفتند با در دست داشتن پنج استان اشغالی از ایران، شش ماهه ایران تسلیم می‌شود. کار به جایی رسید که وقتی از مرز‌های عراق عبور کردیم، ریگان، رییس جمهور وقت آمریکا، مشاور امنیت ملی خود را با کیک وانجیل به فرودگاه مهرآباد فرستاد.

آقای ترامپ! اگر رفتارت را عوض نکنی، ما نیرو‌های انقلاب «یا زهرا» خواهیم گفت و طوری سرجایت خواهیم نشاند که در تاریخ آمریکا بنویسند: «ترامپ، باقی مانده آبروی آمریکا را هم ریخت». از واشنگتن تا پکن نیز ما را تشویق خواهند کرد."

هشدار محسن رضایی به ترامپ؛رفتارت را عوض کن /عارف:ترامپ فحاشی کرد /مولانا عبدالحمید هم واکنش نشان داد

29214