برخلاف ادعاهایی که از سوی ترامپ و برخی مطرح شده بود، آمریکا نتوانسته سپاه را جزو سازمان‌های تروریستی معرفی کند

چرا اظهارات بعیدی نژاد مهمی است؟ / بعیدی‌نژاد: ترامپ جرات نکرد سپاه را در لیست تروریستی قرار دهد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

درحالی که ترامپ ادعا کرده بود که سپاه را جزو سازمان‌های تروریستی معرفی می‌کند و برخی در داخل به این باور بودند که این کار انجام شده است، حمید بعیدی‌نژاد سفیر کشورمان در لندن عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای  در این پیام نوشت: ترامپ اعترافات مهمی کرد: ایران موثرترین بازیگر منطقه است، آخرش هم نتوانست برجام را لغو کند و جرات نکرد سپاه را در لیست تروریستی قرار دهد.

اظهار نظر بعیدی نژاد از این جنبه مهم است که او در زمینه امور امنیت بین الملل از کارشناس مطرح است. بعیدی نژاد در جلسات متعدد خلع سلاح و امنیت بین‌المللی به عنوان نماینده ایران حضور داشته و ریاست برخی از این جلسات و و نشست‌های بین‌المللی را بر عهده داشته است.

بعیدی نژاد حرفه خود را به عنوان کارشناس خلع سلاح در وزارت امور خارجه آغاز و در برنامه خلع سلاح سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۰ شرکت کرد. او پس از آن برای اولین بار به عنوان نماینده ایران در کمیته خلع سلاح مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۱ شرکت نمود.

پس از آن وی به طور جدی در مذاکرات کنوانسیون ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی در کنفرانس خلع سلاح در ژنو شرکت و همچنین در مذاکرات اجرای آن کنوانسیون در سازمان تازه تأسیس شناخته شده در لاهه، شرکت نمود. بعیدی نژاد به عنوان دبیر اول نمایندگی ایران از سال ۱۹۹۲ تا سال ۱۹۹۶ در نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در ژنو و معاون نماینده ایران درکنفرانس خلع سلاح(CD) منصوب شد و طی این سالها در مذاکرات کنفرانس خلع سلاح پیرامون مذاکره معاهده منع آزمایش هسته‌ای شرکت می‌نمود.

 آقای بعیدی نژاد حرفه خود را در تهران به عنوان رئیس اداره امور خلع سلاح وزارت امور خارجه ادامه داد و از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۲ به عنوان رایزن خلع سلاح در هیئت نمایندگی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک منصوب و فعالیت کرد. پس از بازگشت به تهران او به عنوان رئیس اداره امور سیاسی چند جانبه و پس از آن مدیر کل امور سیاسی بین‌المللی که عمدتاً شامل مسائل خلع سلاح است، مشغول به کار شد. وی از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۱، به عنوان سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در ژنو خدمت کرده است. زمینهٔ تخصصی او خلع سلاح و امنیت بین‌المللی است و از سال ۱۹۹۲ تاکنون در بسیاری از مذاکرات و کنفرانس خلع سلاح شامل اجلاسها و نشست‌های کشورهای عضو معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) شرکت کرده است.

 آقای بعیدی نژاد در اوت ۲۰۱۳ به عنوان مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه منصوب شد و به عنوان یکی از اعضای تیم جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و رئیس هیئت کارشناسی مذاکرات برنامه اقدام مشترک ژنو و همچنین مذاکرات برنامه جامع اقدام مشترک وین (برجام) فعالیت نموده است. آقای بعیدی نژاد علاوه بر این موارد کتب و مقالات متعددی هم در زمینه خلع سلاح و دیپلماسی چندجانبه و همچنین مسائل سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل به رشته تحریر درآورده است