رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: جراحی بزرگ دولت در نظام بودجه‌ریزی و اجرای نظام بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد نیز صرفه جویی‌هایی به همراه دارد که از آنها می‌توان برای پیشبرد طرح‌های اولویت دار مانند توسعه صنعت ریلی استفاده کرد.

نوبخت: چند هفته دیگر با قطار به کرمانشاه می‌رویم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 محمدباقرنوبخت درجلسه بررسی عملکرد طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بخش توسعه شبکه ریلی کشور در سازمان برنامه و بودجه گفت: درباره حمایت سازمان برنامه و بودجه در چارچوب برنامه اقتصاد مقاومتی از طرح‌های ریلی کشور اطمینان می‌دهیم و انتظار داریم در هفته‌های آینده تست گرم راه آهن ملایر- کرمانشاه انجام شود و با قطار به کرمانشاه برویم.

وی افزود: همچنین انتظار داریم در ماه‌های آینده خط آهن مراغه- ارومیه و تا دی ماه خط آهن قزوین-رشت به بهره برداری برسد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: تا پایان برنامه ششم باید توسعه شبکه ریلی کشور برای مردم محسوس باشد و از آن بهره ببرند. برای تامین مالی سرمایه گذاری‌ها در این زمینه، منابع دولت از محل مالیات‌ها و فروش نفت محدود بود اما طرح‌ها رها نشد بلکه دولت با انتشار اوراق خزانه ضمن بالا بردن گردش مالی بورس، منابع مالی لازم را تهیه کرد.

نوبخت افزود: بخشی از طرح‌ها نیز با سرمایه گذاری خارجی در حال اجراست. جراحی بزرگ دولت در نظام بودجه ریزی و اجرای نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد نیز صرفه جویی هایی به همراه دارد که از آنها می‌توان برای پیشبرد طرح‌های اولویت دار مانند توسعه صنعت ریلی استفاده کرد.

منبع/ ایسنا