در روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو، دو عضو فراکسیون امید در حمایت از اردکانیان سخن گفتند.هاشم‌زایی از حس تکلیف برای دفاع از وزیر پیشنهاد سخن گفت. وکیلی هم که زمانش برای دفاع به پایان رسیده بود، با شوخی خاص رئیس مجلس روبرو شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

راند دوم بررسی صلاحیت علی اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو، در جلسه بعداز ظهر مجلس پیگیری شد.

نمایندگان مخالف و موافق با قرار گرفتن پشت تریبون به توضیح دلایل خود در حمایت و انتقاد از گزینه پیشنهادی پرداختند.

هاشم زایی عضو فراکسیون امید در موافقت با وزیر نیرو گفت: از روحانی متشکرم که بالاخره وزیری معرفی کرد که بتوان از او حمایت کرد. اولین بار هست که میخواهم در مورد یک وزیر صحبت کنم و اصلا بنایی برای این کار نداشتم اما آنقدر آقای اردکانیان وزیر مقبولی است که تصمیم به حمایت گرفته ام. ایشان یک شخصیت ملی است.

او در بخش دیگری از دفاعیاتش با اشاره به این موضوع که بدنه وزارت نیرو موافق اردکانیان است، اظهار کرد: اردکانیان از 35 سال پیش در وزارت نیرو کار می کرده و بدنه وزارتخانه او را قبول کرده است، اگر بدنه وزارتخانه ای یک وزیر را قبول نکند، با سریش هم نمی توانیم او را بچسبانیم.

پس از هاشم زایی نوبت به موافق بعدی رسید. محمد وکیلی دیگر عضو فراکسیون امید در دفاع از وزیر پیشنهادی نیرو، بیشتر از زمان تعیین شده صحبت کرد، نکته ای که با تذکر همراه با شوخی لاریجانی همراه شد. رئیس مجلس به او گفت: خیلی محظوظ شدیم.

وکیلی هم که گویا نمی‌خواست به این راحتی دفاع خود از اردکانیان را به پایان ببرد، گفت:خواهش می کنم برای محظوظی بیشتر 30 ثانیه بیشتر وقت می خواهم.

29217