نماینده مردم مشکین شهر در مجلس گفت: در سال ۹۵، 200 هزار میلیارد تومان بهره بانکی و 100 هزار میلیارد تومان درآمد شرکت‌های دولتی بود؛ این یعنی هزینه مفت‌خوارگی برای کشور، زیاد و درآمدِ کار و تولید کم بوده است.

ملکی: هزینه مفت‌خوارگی برای کشور، زیاد و درآمدِ کار و تولید کم است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین ، ولی ملکی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: از سردار سلیمانی به دلیل دور کردن صهیونیست جهانی از مرزهای کشور و به زباله‌دان تاریخ سپردن جرسومه‌های خبیث و فاسد عرب یعنی داعش تشکر می‌کنم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به لایحه بودجه ۹۷، گفت: از نظر سیاسی و نظامی در بهترین شرایط منطقه قرار داریم اما از نظر اقتصادی مشکلات حادی داریم. در سال 95 بالغ بر 200 هزار میلیارد تومان بهره بانکی پرداخت شده است در حالی که سود تمامی شرکت‌های غیردولتی در همان سال حدود 100 هزار میلیارد تومان بوده است؛ به بیان دیگر درآمد شرکت‌های دولتی کمتر از نصف سود بانکی بوده است و این یعنی هزینه مفت‌خوارگی، زیاد و درآمدِ کار و تولید کم بوده است.

وقتی تولید با موانع روبروست و سرمایه‌گذاری برای دریافت مجوزها ماه‌ها و سال‌ها دوندگی می‌کند کدام آدم عاقلی در تولید سرمایه‌گذاری می‌کند؟ وقتی بانک‌ها در بدترین شرایط به سپرده‌های بانکی بهره 18 درصد پرداخت می‌کند کدام فرد عاقلی حاضر است در کار تولیدی که 9 درصد مالیات ارزش افزوده و در پایان سال مالیات بر درآمد می‌پردازد، در تولید سرمایه‌گذاری کند؟ وی ابراز تاسف کرد: وقتی تولید با موانع روبروست و سرمایه‌گذاری برای دریافت مجوزها ماه‌ها و سال‌ها دوندگی می‌کند کدام آدم عاقلی در تولید سرمایه‌گذاری می‌کند؟ وقتی بانک‌ها در بدترین شرایط به سپرده‌های بانکی بهره 18 درصد پرداخت می‌کند کدام فرد عاقلی حاضر است در کار تولیدی که 9 درصد مالیات ارزش افزوده و در پایان سال مالیات بر درآمد می‌پردازد، در تولید سرمایه‌گذاری کند؟

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس متذکر شد: از بانکداری ربوی با ربای مرکب نباید انتظار داشت مشکل اشتغال و تولید کشور حل شود.

منبع/ایسنا