نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ایجاد بستر مناسب برای اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس به استان یزد،‌ گفت: طرح فعلی انتقال آب خلیج فارس به یزد دارای ظرفیت ٣٥٠ میلیون مترمکعبی درسال است که از مقدار 22 درصد سهم استان یزد است.

22 درصد آب انتقالی از خلیج فارس سهم یزد است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایسنا، «سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی» در توضیحات تکمیلی خود پیرامون بازدید از خط سوم انتقال آب خلیج فارس به استان یزد، اظهار کرد : طرح فعلی با ظرفیت ٣٥٠ میلیون مترمکعب درسال است که اگر طرح تکمیلی آن انجام شود ظرفیت به 500 میلیون متر مکعب در سال افزایش می‌یابد.

وی افزود: از این حجم آب ابتدا سهمیه استان هرمزگان داده می‌شود که حداقل ٥٠ میلیون مترمکعب درسال است و 10 تا 20 میلیون متر مکعب در سال نیز سهمیه روستاهای در مسیر بوده و مابقی آب، فقط 22 درصد آن سهم چادرملو است که به یزد می‌رسد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که توزیع آّب انتقالی از خلیج فارس بر ‌اساس 350 میلیون متر مکعب در سال است،گفت: بدیهی است اگر ظرفیت از٣٥٠ میلیون متر مکعب به ٥٠٠ میلیون متر مکعب برسد آنگاه به همان نسبت توزیع می‌شود.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: مساله آب برای یزد امری حیاتی است و حال که همه تصمیم گیران و موثرین در این حوزه بر روی ضرورت و اهمیت انتقال آب به اجماع رسیدند وظیفه همه ما ایجاد بستری مناسب برای تحقق این امر است .