سازمان حج و زیارت اعلام کرد: تحقق سفر به سوریه منوط به تامین شرایط و مقتضیات است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایسنا، در پی اعلام مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره برقراری سفر زیارتی سوریه با پایان درگیری‌ها در این کشور، روابط عمومی سازمان حج و زیارت در توضیحاتی اصلاح کرد: این سازمان، امکان‌سنجی برای اعزام زائران به سوریه را در دو سال اخیر پیگیری کرده و نتیجه اینکه هر گونه اعزام زائر به این کشور مستلزم آماده بودن شرایط، علی‌الخصوص پیوست‌های امنیتی و مهیا شدن بسترهای خدماتی مناسب و اطمینان‌بخش است.

وحید اسکندری _ سرپرست جدید اداره کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حج و زیارت _ تاکید کرد: قطعا این موضوع نیازمند بررسی جدی است و تا روشن شدن نتایج مذاکرات و حصول اطمینان از وجود امنیت کامل و تامین زیرساخت‌های خدماتی لازم، فعلا برنامه‌ای در این زمینه در دست اجرا نخواهد بود.

سفر زائران ایرانی به سوریه با آغاز جنگ داخلی در این کشور، از حدود 6 سال پیش متوقف شده است. با پایان درگیری ها در برخی شهرهای سوریه از جمله دمشق، دولت این کشور درخواست از سرگیری سفر زائران ایرانی را بارها مطرح کرد که سازمان حج و زیارت کشورمان به عنوان یکی از متولیان، شرط از سرگیری تعاملات زیارتی را به ارائه طرح امنیتی از سوی دولت سوریه منوط کرده است.