رئیس خانه احزاب خراسان رضوی گفت: تجمعات مردمی اخیر جنبه سیاسی نداشت اما به دلیل فقدان رهبری مناسب در آنها، مورد سوء استفاده عوامل اپوزیسیون و مخالف نظام قرار گرفتند.

تجمعات سیاسی نبود اما مخالفان نظام از آن سوء استفاده کردند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین جواد آرین منش افزود: معمولا بروز مسائل اجتماعی نتیجه یک عامل نیست بلکه مجموعه ای از عوامل دست به دست هم می دهند تا یک مساله یا بحران اجتماعی ظهور و بروز پیدا کند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی گفت: تجمع اعتراض آمیزی که پنجشنبه گذشته در مشهد اتفاق افتاد حاصل سوء تدبیرها، ضعف مدیریت ها و ضعف برنامه ریزی هایی است که از گذشته بویژه در دهه اخیر در کشور به وجود آمده است.
وی بیان کرد: ریشه عمده حرکات اعتراض آمیز سالهای اخیر را باید نه در مسائل سیاسی که در وجود چالش ها و ابرچالش های اقتصادی و اجتماعی جستجو کرد.
وی اظهار کرد: مسائلی نظیر ناکارآمدی موسسات پولی و بانکی که ریشه آنها در مشهد بود، رکود اقتصادی، بیکاری فزاینده، عدم پرداخت مطالبات اقتصادی دولت به بنگاه های مختلف، عوامل بسترساز این نارضایی ها در کل کشور به شمار می روند.
دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی گفت: کسانی که در خیابانها حاضر می شوند، عموما مردم عادی دارای مشکلات معیشتی هستند، یعنی همان کسانی که طی یک یا دو سال گذشته بارها مقابل استانداری، دادگستری و فرمانداری تجمع کردند.
آریان منش اظهار کرد: این مردم معترض، کسانی هستند که مطالبات آنان پرداخت نشده است، پول های آنان دست شرکتها و موسساتی مانند میزان و پدیده و ... مانده و خواستار وصول مطالباتشان هستند.
وی بیان کرد: مطالبات مردم از یک سو و عوامل مداخله گری مانند شبکه های مجازی و مسئولانی که پاسخگو نبوده و حاضر به متقاعد کردن و گفت و گو با مردم نیستند، از سوی دیگر، باعث می شود نارضایی ها به صورت یک بحران ظهور پیدا کند.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: نباید مردم ناراضی که در خیابان تجمع می کنند را ضدانقلاب دانست، اما بعضا در این تجمع ها به دلیل فقدان رهبری مناسب عوامل اپوزیسیون و مخالف نظام ورود و از هیجانات اجتماعی سوء استفاده کرده و جریان اجتماعی را به سمت اهداف خود هدایت می کنند و شعارهای هنجارشکنانه مطرح می نمایند.
آریان منش گفت: باید پذیرفت که ناکارآمدی هایی در بدنه دولت، دستگاه های قضایی و قوه مقننه و نهادهای عمومی وجود دارد که مردم را ناراضی کرده است.
رئیس خانه احزاب خراسان رضوی ادامه داد: برخی دولتها در زمان انتخابات وعده های تحقق نیافتنی و شعارهای عمل نشدنی مطرح می کنند که بیش از توانایی های کشور است و باعث افزایش مطالبات مردم می گردد و بعدها به آن وعده ها، عمل نمی شود .
آریان منش اظهار کرد: به طور قطع حل مشکلات کشور در سایه تعامل میان مردم و مسئولان، پاسخگویی شفاف مسئولان به مردم، وحدت و انسجام ملی، مشارکت آحاد مردم در حل مسائل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی میسر است.
وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون سه رکن اساسی اعتقاد مردم به ارزشها، وفاداری مردم به رهبری، مشارکت و انسجام ملی بود و امروز هم عبور از چالشها در سایه همین سه عامل میسر است لذا باید با هوشمندی این مرحله را پشت سر گذاشت.
وی تاکید کرد: مسئولان کشور هم این اجتماعات را جدی تلقی کرده و برای پاسخگویی به مردم و مصالح بلندمدت مردم برنامه ریزی نمایند، جریان های سیاسی هوشمندی خودشان را در این برهه حساس نشان دهند، باب نقد و گفت و گو باز شود، مسئولان از نقد منصفانه هراسی نداشته باشند و مراقب نفوذ جریان های انحرافی و دشمنان انقلاب باشند.
منبع/ایرنا