وزیر ارتباطات با تشکر از برخی رسانه‌ها که هم‌زمان با اعمال محدودیتها بر شبکه‌های اجتماعی به تخریب او پرداختند، مرجع این تصمیمات را معرفی کرد.

وزیر ارتباطات: مرجع مسدودسازی تلگرام ما نبودیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم ؛ محمد جواد آذری جهرمی که چندی پیش بابت اعمال محدودیتها روی برخی شبکه‌های اجتماعی و متضرر شدن استارتاپها، از صدها هزار هموطنی که کسب‌وکارشان مبتنی بر این بسترهاست عذرخواهی کرد اکنون پیام جدیدی در اینستاگرام منتشر کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه تصمیم نداشتم در موضوعی که وزارت ارتباطات در تصمیم آن نقشی نداشت اظهارنظری کنم اما به ناچار کلامی چند در این باره خواهم نوشت، گفت: در کشور اعتراضی شکل گرفت، اعتراض با موج‌سواری عده‌ای تبدیل به اغتشاش شد؛ در این اغتشاشات مردمی متضرر و اماکنی آسیب دیدند و متأسفانه خانواده‌هایی نیز داغدار شدند.

آذری جهرمی ادامه داد: شورای امنیت کشور که وزارت ارتباطات در آن عضو نیست، برای ایجاد آرامش تصمیم گرفت در کنار سایر اقدامات تأمینی و انتظامی، محدودیتهای موقتی را بر فضای مجازی اعمال کند.

وی افزود: طبیعی است که این اقدامات نارضایتیهایی را ایجاد کند اما گیرندگان این تصمیم طبیعتا بین مزایا و معایب این تصمیم وزن‌سنجی کرده‌اند.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: عده‌ای دیگر اما اکنون به جای پرداختن به ریشه اعتراضات، اغتشاشات و حل آنها تلاش بر انداختن همه تقصیرها بر گردن فضای مجازی و بازخوانی اشکالات توسعه فضای مجازی در کشور که بعضا وارد هم هست، کرده‌اند.

او ابراز کرد: عده‌ای دیگر هم در آن سوی مرزها که اتفاقا مثل همیشه در محاسباتشان اشتباه می‌کنند ریشه نرسیدن به نتایج تخیلات و توهمات خود را در ایجاد همین محدودیتها می‌دانند و حرف از تحریمها به میان آورده‌اند و تصور کرده‌اند، تحریمهای آنها بر روحیه خادمان ملت ایران تأثیری خواهد داشت.

جوانترین وزیر کابینه دوازدهم گفت: لازم دیدم یادآوری کنم آنچه همواره باعث افتخار و قوام نظام جمهوری اسلامی در برهه‌های مختلف از جنگ تحمیلی تا تحریمهای سنگین اقتصادی و تهاجمات فرهنگی بوده، حمایت همه‌جانبه مردم و دلدادگی آنها به کشورشان، دینشان و وفاداری به رهبری آن بوده است.

وی افزود: بدخواهان بدانند تا نظام اسلامی مستظهر به حمایت ملت است، نخواهند توانست حتی با پیشرفته‌ترین تکنولوژیها نیز گزندی به این ملت وارد کنند و ما مسئولین هم باید همواره خادم و قدردان این ملت شریف باشیم و به جای افزودن به دغدغه‌های آنها، گره از مشکلات آنها باز کنیم و بر آنها نیفزاییم.

آذری جهرمی در پایان عنوان کرد: ضمن تشکر از دوستان رسانه‌ای که با طنزهای مختلف در این ایام به نقادی یا حتی تخریب بنده پرداختند، تقاضا دارم برای یک‌بار هم که شده به مرور قوانین و مقررات کشور در عرصه پالایش فضای مجازی و شرح مسئولیت هر یک از دستگاه‌ها در برابر این مقررات بپردازند و اگر اشکالی وجود دارد با شفاف‌سازی و از طریق دستگاه قانون‌گذاری کشور به پیگیری راه‌حلها بپردازند.

انتهای پیام/