وزیر دفاع می‌گوید: آمریکا می‌بایست دست از تحریک همسایگان ایران و ایجاد ایران هراسی بردارد.

وزیر دفاع: آمریکا دست از تحریک همسایگان ایران بردارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دومین کنفرانس امنیتی تهران طی سخنانی اظهار داشت: ما معتقدیم آمریکایی‌‌ها فهم و درک دقیقی از تحولات منطقه ندارند و آنها را مسئول اصلی ایجاد ناامنی در منطقه می‌دانیم و همچنین خودمان را متعهد به دفاع فعال و بازدارنده از خود و سایر کشورهای منطقه می‌دانیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مسئولین پذیر و خیرخواه، خود را نسبت به سرنوشت منطقه مسئول می‌داند و کمک به ارتش‌های عراق و سوریه برای از بین بردن داعش دست پرورده آمریکا از مصادیق این موضوع بود.

وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را برای برقراری صلح در منطقه به کار بسته و معتقد است موضوع‌های منطقه‌ای با ظرفیت بالای اسلامی موجود در منطقه قابل حل و فصل است.

امیر حاتمی با بیان اینکه ما هیچ نگرانی از تهدید آمریکا نداریم، تصریح کرد: اما آمریکایی‌ها به خصوص در هفت دهه گذشته هزینه‌های زیادی به ایران و منطقه تحمیل کرده‌اند که در این زمینه باید پاسخگو باشند. آمریکا می‌بایست دست از تحریک همسایگان ایران و ایجاد ایران هراسی بردارد.

وی با بیان اینکه ما نگرانی‌های کشورهای منطقه‌ را درک می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این نگرانی‌ها غالبا محصول برنامه‌های شبکه‌های رسانه‌ای استکباری است و ما برای رفع آن همواره تلاش کرده‌ایم تا با شفاف سازی برنامه‌ها کشورهای همسایه را مطمئن کنیم.

وزیر دفاع ادامه داد: برنامه دفاعی ما برای صلح منطقه‌ای است و حاضریم آن را در جهت تأمین امنیت منطقه به کار گیریم؛ توان دفاعی جمهوری اسلامی که توان موشکی یکی از شاخه‌های آن است، تهدیدی برای سایرین نیست و برای مقابله با تهدیدات منطقه‌ای طراحی شده و محدودیت برد و افزایش دقت آن نیز بر همین اساس است.

امیر حاتمی، حضور بیگانگان در منطقه را عامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا دانست و عنوان کرد: جمهوری اسلامی لنگرگاه ثبات در کشتی آشفته منطقه است و این ویژگی را هویت سیاسی و نظام مردم سالار دینی ما ایجاد کرده است. از نظر ما امنیت سازی آمریکا برمحوریت استکبار نه تنها کمکی به برقراری امنیت نمی‌کند، بلکه با نادیده گرفتن نقش کشورهای منطقه این ناامنی را گسترش می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با خویشتن داری راهبردی اجازه تنازع را نداده است و این صبر دارای پیام‌های مهمی برای کشورهای همسایه و کشورهای فرامنطقه‌ای است. کشورهای منطقه ظرفیت بالایی برای همکاری دارند و جمهوری اسلامی معتقد است تأمین امنیت در منطقه غرب آسیا با حضور فعال تمامی کشورها قابل دسترس است و لازمه این همکاری عدم اتکا به نیروهای بیگانه و فرامنطقه‌ای است.

این خبر در حال تکمیل است.....