رییس جمهوری با بیان این که ایران همواره در کنار دولت و ملت قطر بوده و خواهد بود، گفت: اختلاف میان همسایگان باید با گفت وگو حل و فصل شود.

رییس جمهوری: اختلاف میان همسایگان باید با گفت وگو حل و فصل شود/ همواره در کنار دولت و ملت قطر هستیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار احمد بن عبدالله بن زید آل محمود رییس مجلس قطر افزود: ایران و قطر، همواره در طول تاریخ دو کشور دوست و برادر بوده اند و در سختی‌ها و شادمانی ها، اخوت و برادری را نسبت به یکدیگر ثابت کردند.
روحانی تاکید کرد: معتقد هستیم هرگونه اعمال فشار به دولت و ملت قطر غیرقابل قبول است و اگر کشورهای منطقه به ویژه همسایگان با هم اختلافی دارند، تنها باید این اختلافات با گفت وگو حل و فصل شود.
رئیس جمهوری با بیان این که اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش همکاری‌ها و روابط همه جانبه با قطر است، افزود: ایران آماده هرگونه همکاری با دولت و ملت قطر بوده و اجازه نمی‌دهد مردم مسلمان این کشور تحت فشارهای ناحق و غیرعادلانه قرار بگیرند.
رییس جمهوری اظهارداشت: امروز اراده خوبی برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها، میان مسوولان دو کشور وجود دارد که باید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در راستای گسترش همه جانبه روابط تهران - دوحه تلاش کنیم.
احمد بن عبدالله بن زید آل محمود رییس مجلس قطر نیز در این دیدار با تقدیر از مواضع و حمایت‌های موثر جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت قطر به ویژه در شرایط اخیر گفت: خوشحال هستیم که روابط تهران - دوحه بر اساس محبت، دوستی، برادری و حسن همجواری برقرار است و باید تلاش کنیم تا مناسبات فی‌مابین در این راستا هر چه بیشتر گسترش پیدا کند.
رئیس مجلس قطر با بیان اینکه معتقد هستیم مشکلات باید بر اساس گفت وگو، تفاهم و دوستی حل و فصل شوند، خاطر نشان کرد: امروز قطر به واسطه کمک‌ها و حمایت‌های دوستان خود به ویژه ایران، محکم تر از گذشته در برابر بدخواهی ها و توطئه‌ها ایستاده است.