وزارت دفاع آمریکا در سند راهبردی جدید خود بار دیگر ادعاهای بی‌اساس و واهی واشنگتن علیه کشورمان را مطرح کرده و ایران را به عنوان یک حامی بزرگ تروریسم که عامل بی ثباتی و ناامنی در منطقه به شمار می‌آید، معرفی کرده است.

تکرار ادعاهای خصمانه علیه ایران در سند راهبردی جدید آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ربه گزارش مثلث آنلاین، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه سند راهبرد دفاع ملی جدید خود برای سال 2018 را منتشر کرد که در آن شش بار به نام ایران اشاره شده است. در این سند ضمن طرح ادعاهای خصمانه واشنگتن علیه تهران آمده است:

- ایران کماکان به اشاعه خشونت ادامه می‌دهد و هنوز بزرگترین چالش برای ثبات منطقه خاورمیانه است.

- حکومت‌های سرکش همچون ایران و کره شمالی با دنبال کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای‌شان یا حمایت مالی تروریسم در حال بی‌ثبات کردن مناطق هستند.

- ایران در منطقه خاورمیانه با همسایگان خود رقابت می‌کند. این کشور هم‌زمان با ایجاد یک هلال نفوذ و بی‌ثباتی، از طریق حمایت از فعالیت های تروریستی منطقه‌ای، شبکه رو به گسترش گروه‌های نیابتی و برنامه موشکی‌اش به دنبال دستیابی به هژمونی منطقه‌ای است.

- رژیم سرکش مانند کره شمالی همچنان به دنبال دستیابی یا توسعه سلاح هسته‌ای، کشتار جمعی هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی و به علاوه ظرفیت های موشکی دور-برد هستند که در برخی موارد، این توانمندی‌ها را در اختیار بازیگران مخرب همچون کارشناسان موشکی بالستیکی ایران قرار داده است.

-تهدیدات در آینده افزایش خواهد یافت. از این رو، وزارت دفاع به تلاش‌های خود برای مقابله و مهار کشورهایی همچون ایران و کره شمالی، جنگ با تهدیدات تروریستی علیه ایالات متحده و تثبیت دستاوردهایمان در عراق و افغانستان ادامه خواهد داد.

-ما یک خاورمیانه امن و باثبات ایجاد خواهیم کرد که دیگر بهشت تروریستها نخواهد بود و تحت سلطه قدرتهای متخاصم علیه آمریکا نیست. ما ائتلاف‌های ماندگان را ایجاد خواهیم کرد تا دستاوردهایمان در عراق، سوریه، افغانستان و نقاط دیگر را تثبیت و همزمان با قطع منابع قدرت تروریست‌ها و موازنه ایران از شکست تروریست‌ها حمایت کنیم.

به گزارش مثلث آنلاین، آمریکا در حالی بار دیگر ادعاهای خصمانه خود علیه کشورمان را تکرار کرده و ایران را برای تمام مشکلات و ناآرامی‌های منطقه مقصر دانسته است که خود، عامل اصلی این بی‌ثباتی‌ها است. واشنگتن در طول دهه‌های گذشته همواره با سیاست‌های مداخله جویانه و تفرقه‌افکنانه خود به اختلافات نژادی و مذهبی در خاورمیانه دامن زده که در نهایت نتیجه‌ای جز هرج و مرج، بی ثباتی، جنگ و خشونت در پی نداشته است. این اقدامات خصمانه و جنگ طلبانه واشنگتن در حقیقت ریشه اصلی ظهور و توسعه تروریسم در منطقه و جهان است اما این کشور و متحدانش همواره سعی داشته‌اند انگشت اتهام خود را به سمت دیگران نشانه روند و خود را مبرا بدانند.