استاندار اصفهان گفت: این پروژه باید با تمام توان پیگیری شود چرا که فرودگاه اصفهان در شان این استان نیست و قابلیت اینکه با وضع موجود بتواند در سطح بین‌المللی برای آینده اصفهان، نقش ایفا کند، ندارد.

فرودگاه اصفهان در شان استان نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در دیدار مدیرکل، معاونین و مدیران حوزه وزارت راه و شهرسازی استان اظهار کرد: 30 درصد از پروژه‌های اساسی و 30 درصد از بودجه استان در این بخش است و مأموریت این حوزه ارتباط مستقیم با زندگی مردم دارد.

استاندار اصفهان افزود: مردم ایران به دلیل اینکه دائماً به فکر ارتقا و تعالی هستند به وضعیت موجود بسنده نمی‌کنند، زیرا از اصالت و جایگاه و تاریخ و تمدن بزرگی برخوردار هستند.

مهر علیزاده تأکید کرد: مسئولین نیز باید این تفکر را داشته باشند و بر همین اساس کار کنند.

وی بابیان اینکه هیچ مسئولی به عمد، قصد کم‌کاری ندارد؛ افزود: گاهی در مشکلات درشت‌نمایی می‌شود و مسئولان باید تلاش کنند با صداقت، خود را به مردم نشان دهند و عملیاتی‌تر کار کنند تا مردم نتایج آن را مشاهده کنند.

مهرعلیزاده با تأکید بر اینکه مسئولان این بخش باید از این بروکراسی سنگین دست بردارند و مسائلی را که می‌تواند مردم را راضی و خشنود نماید، سریع‌تر انجام دهند؛ افزود: زمانی که می‌شود کاری را با سرعت به انجام رساند، دلیلی برای تأخیر وجود ندارد.

استاندار اصفهان بابیان اینکه در خصوص ستاد بازآفرینی بافت فرسوده شهری کارهای خوبی به انجام رسیده است؛ افزود: باید هرچه سریع‌تر ستاد بازآفرینی بافت فرسوده شهری تشکیل شود تا کارها با سرعت بیشتری انجام گیرد.

مهرعلیزاده به تردد بالای جاده‌های برون شهری اصفهان اشاره کرد و گفت: در برخی از راه‌ها، کمبود مجتمع‌های خدماتی رفاهی احساس می‌شود که باید اقدامات لازم صورت گیرد؛ چراکه علاوه بر کاهش تصادفات، اشتغال خوبی را نیز ایجاد می‌کند و بخش خصوصی نیز آماده هزینه کردن در این بخش است.

وی با اشاره به کاهش بارش‌ها، افزود: باید بپذیریم که شرایط این است و نباریدن باران بحران نیست بلکه باید خود را با این شرایط وفق دهیم و سازگاری با اقلیم را به عنوان یک واقعیت بپذیریم و با تغییر شیوه‌ها به دنبال راهکارهای جدید باشیم.

مهرعلیزاده توسعه فرودگاه اصفهان را بسیار مهم خواند و افزود: این پروژه باید با تمام توان پیگیری شود چرا که فرودگاه اصفهان در شان این استان نیست و قابلیت اینکه با وضع موجود بتواند در سطح بین‌المللی برای آینده اصفهان، نقش ایفا کند، ندارد.

وی با اشاره به اهمیت راه‌آهن و افزایش مسیرهای ریلی، اظهار کرد: پروژه بزرگ قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران اهمیت خاص خود را دارد که حتی یک روز زودتر به نتیجه رسیدن آن نیز مهم است.

استاندار اصفهان اتصال ریلی شهرهای جدید به اصفهان را ازنظر کاهش آلودگی هوا بسیار مهم خواند و بر اجرای سریع‌تر آن تأکید کرد.