احمد مازنی با اشاره به حواشی «عصبانی نیستم» گفت رییس سازمان سینمایی مساله را با کارگردان حل کند تا دیگر نیاز به نامه نوشتن به رییس جمهور نباشد و موضوع به معضل حل نشدنی تبدیل نشود.

مساله «عصبانی نیستم» نباید به نامه به رییس جمهوری می کشید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خانه ملت، احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نامه 120 سینماگر به رییس جمهور درباره اعتراض به نمایش ندادن فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» گفت: بارها بر ضرورت حاکمیت قانون در تمامی عرصه‌ها به ویژه عرصه فرهنگ و هنر تاکید شده چراکه سلیقه‌های شخصی نباید در فرآیند اجرای قانون تاثیر بگذارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درباره مشکلات پیش آمده برای «عصبانی نیستم» با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اتفاق چند نماینده دیگر مکاتبه کردیم که پاسخ مکتوب وی مبنی بر عدم مخالفت با اکران این اثر بود با این وجود وی معتقد است باید نمایش آن به دلایلی عقب بیفتد.

وی با اشاره به تماس درمیشیان به عنوان کارگردان فیلم با وی با هدف ابراز شکایت از عدم نمایش این فیلم در 25 بهمن ماه علیرغم داشتن مجوز لازم و قول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: پس از این تماس موضوع را مجددا با وزیر فرهنگ پیگیری کردیم که آنها گفتند به دلیل شرایط فعلی اجتماعی بهتر است یا زمان اکران به تاخیر بیفتد یا چند دقیقه دیگر آن حذف شود که البته به این موضوع ان‌قلت‌هایی وارد است.

مازنی با بیان اینکه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی روابط خود را با سینماگران به ویژه نیروهای جوان دوستانه‌تر کنند، اضافه کرد: آقای حیدریان جلسه‌ای را با آقای درمیشان بگذارند و طی گفتگویی دوستانه این مساله را حل کنند تا دیگر نیاز به نامه‌نگاری جمعی از اهالی سینما به رییس‌جمهور نباشد و موضوع به یک معضل حل نشدنی تبدیل نشود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است نباید بیش از این بر فیلمی که مراحل قانونی خود را طی کرده سخت گرفت در حالی که 5 پروانه نمایش و اعمال سانسورهای مختلف را تجربه کرده است چراکه اثرات منفی این ممانعت در اذهان عمومی و جوانان به مراتب بیشتر از اکران آن خواهد بود البته در صورتی که اصرار داشته باشیم آیا اصلا این فیلم اثر منفی بر مخاطب دارد یا خیر؟

رییس کمیته هنری کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: فیلم‌های سینمایی به اندازه برنامه‌های صدا و سیما در جامعه تاثیرگذار نیستند.