کتاب خاطرات سردار قاسم سلیمانی با عنوان «قاسم سلیمانی ذکریات وخواطر» به کوشش جمعیت المعارف لبنان در این کشور منتشر شد.

انتشار خاطرات سردار قاسم سلیمانی در لبنان+ عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران پویا، کتاب خاطرات سردار قاسم سلیمانی به زبان عربی از سوی جمعیت المعارف لبنان منتشر شد. این اثر دربردارنده خاطرات دفاع مقدس سردار است که از زبان خود او نقل شده است.

در بخش‌هایی از این کتاب نیز تصاویری از سردار سلیمانی در عملیات و مناطق مختلف جبهه جنوب منتشر شده است. در مقدمه این کتاب آمده است: پس از جنگ‌های چند سال گذشته در عراق و به ویژه پس از جنگ سوریه، سردار سلیمانی به عنوان یک فرمانده جهانی بیش از پیش شناخته و مطرح شده است.

انتشار خاطرات سردار قاسم سلیمانی در لبنان+ عکس

همچنین در ادامه این مقدمه از سردار سلیمانی به عنوان اصلی‌ترین کابوس داعش و غرب یاد شده و نویسده ادامه می‌دهد: اما ما سردار سلیمانی را به عنوان همراه متواضع شهید همت، مهدی باکری و علی هاشمی می‌شناسیم، فرمانده‌ای که اخلاق و اوصافش نیکوست.

انتشار خاطرات سردار قاسم سلیمانی در لبنان+ عکس

بخش نخست کتاب با معرفی سردار از زبان خودش آغاز می‌شود. کتاب در دیگر بخش‌ها به نقل خاطراتی از او در عملیات‌های مختلف مانند کربلای 5 و همچنین صحبت‌های سردار سلیمانی درباره برخی از شهدا و فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی مانند شهید زین‌الدین، شهید همت و ... می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: نوجوانی که می‌خواست حاج قاسم سلیمانی را فریب دهد

«آن بیست و سه نفر»؛ از ماجرای حاج قاسم سلیمانی با اخراجی‌ها تا عکس یادگاری با صدام

انتشار خاطرات سردار قاسم سلیمانی در لبنان+ عکس

جمعیت المعارف لبنان تاکنون آثار متعددی درباره دفاع مقدس را به زبان عربی در این کشور منتشر و توزیع کرده است. از جمله آثاری که تاکنون از سوی این انتشارات منتشر شده و مورد استقبال قرار گرفته است، کتاب «پایی که جاماند» نوشته سید ناصر حسینی‌پور است که به گفته مسئولان این انتشارات، تاکنون بیشترین استقبال را در میان مخاطبان عرب‌زبان این کشور داشته است. «دختر شینا»، «سلام بر ابراهیم»، «خاک‌های نرم کوشک» و ... از جمله آثاری هستند که از سوی این مرکز ترجمه و منتشر شده‌اند.