عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اصل صحبت درباره برگزاری انتخابات آزاد؛ با هدف بهره‎برداری سیاسی و منحرف کردن ذهن مردم است وگرنه در مقام استدلال، این افراد حرفی برای گفتن ندارند.

عضو حزب موتلفه: ایده احمدی نژاد برای برگزاری انتخابات آزاد یعنی منحرف کردن ذهن مردم / این حرف نشانه فقر سیاسی گوینده آن است /تضعیف شورای نگهبان منجر به نفوذ جاسوسان می‎شود /حداقل صلاحیت ها رعایت شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
حمیدرضا ترقی درباره خواسته احمدی نژاد برای برگزاری انتخابات آزاد به خبرآنلاین گفت: انتخابات آزاد به صورت مطلق حتی در کشورهای غربی هم وجود ندارد، اگر برخی می خواهند مقلد غرب باشند، بدانند، در غرب تا کسی از درون حزب بالا نیاید؛ امکان اجازه فعالیت انتخاباتی به او نمی دهند. بنابراین این حرف نشانه فقر سیاسی گوینده آن است.
 
به گزارش مثلث آنلاین وی افزود: مفهوم «برگزاری انتخابات آزاد» باید مشخص باشد. اگر منظور آن است که هیچ قید و بندی نباشد، چنین تلقی به معنی قلم قرمز کشیدن بر بُعد اسلامی نظام است که امکان ندارد. پس اصل صحبت درباره برگزاری انتخابات آزاد با هدف بهره برداری سیاسی و منحرف کردن ذهن مردم است وگرنه در مقام استدلال، این افراد حرفی برای گفتن ندارند.
 
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، انتخابات آزاد را مغایر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و حتی مغایر روال برگزاری انتخابات در سایرکشورهای دنیا خواند و یادآور شد: مردم آمریکا زمان انتخابات فقط از بین حزب دموکرات و جمهوری خواه می توانند نامزدی را انتخاب می کنند. پس هدف طراحان این بحث آن است که جلوی روند سپردن مسئولیت ها به انسان های صالح را بگیرند. حال آنکه نمی شود اجرای قوانین مکتبی را به فردی غیرمکتبی سپرد.
 
وی افزود: اگر قرار بود مسئولیت ها به افراد ناصالح سپرده شود، همان رژیم قبلی بود و چه دلیلی برای انقلاب کردن وجود داشت؟انقلاب کردیم تا حکومت را از دست افراد غیرصالح و غیرمنتخب مردم بگیریم و به افراد صالح منتخب مردم بسپاریم. بنابراین هنگام انتخابات باید افراد فرصت حضور در صحنه رقابت را پیدا کنند که از حداقل صلاحیت ها برخوردار باشند.
 
وی تسهیل تأیید صلاحیت نامزدها در انتخابات را تسهیل زمینه نفوذ بیگانه دانست و اظهار کرد: شورای نگهبان در تأیید صلاحیت نامزدها سخت گیری ندارد و طبق قانون عمل می کند. تمام معیارها را قانون تعیین کرده و تشخیصش را نیز به عهده شورای نگهبان گذاشته است. حالا اگر قانون اشکال دارد یا شفاف نیست، باید اصلاح شود.
 
این فعال سیاسی اصولگرا گفت: برخی معتقدند «کفایت می کند که یک داوطلب حضور در عرصه انتخابات روی کاغذ بنویسد ملتزم به قانون اساسی، ولایت فقیه و اسلام است» اما این کافی نیست؛ بلکه باید ادعای او احراز شود. نهضت آزادی می گوید «وقتی ما در زمان درخواست پروانه فعالیت اعلام کردیم به قانون اساسی ملتزم هستید، باید مورد پذیرش قرار گیرد» اما در عمل مشاهده می شود که باورهایشان خلاف قانون اساسی است چون ولایت فقیه را قبول ندارند.
 
وی افزود: در انتخابات شورای شهر اول، ده ها نفر را می شناختم که بهایی بودند اما در هنگام ثبت نام نوشته بودند که ملتزم به قانون اساسی و ولایت فقیه هستیم! وقتی از آنها می پرسیدم «مگر شما بهایی نیستید، چه طور ملتزم به قانون اساسی و ولایت فقیه هستید؟» می گفتند «ما نوشتیم و امضا کردیم شما هم باید بپذیرید»!
 
ترقی اظهار کرد: راه تسهیل در انتخاب مردم، این است که نقش احزاب در انتخابات افزایش پیدا کند. یعنی صلاحیت افراد از فیلتر احزاب نیز تأیید شود و بعد در معرض انتخاب قرار گیرند. اما اگر منظور از تسهیل این باشد که نظارت شورای نگهبان تضعیف شود، آن موقع شاهد معضلاتی همچون نفوذ جاسوسین و دو تابیعی ها خواهیم بود.