سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اینکه یک مسئول در نظام اسلامی بخواهد به گونه‌ای زندگی کند که بعد از 35 سال خدمت یکی از تریلیاردرهای کشور باشد بیانگر این است که یا در حین کار تقلب کرده و یا به تجارت روی آورده است.

تریلیاردر شدن برخی مسئولان بعد از 35 سال خدمت یعنی تقلب در کار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به بیت‌المال، اظهار داشت: یکی از جزئیات نظام انقلاب اسلامی مبارزه با فساد و تلاش در راه عدالت کلی از جمله عدالت اجتماعی است.

وی افزود: اینکه ما با خبر شویم برخی افرادی که مسئول شده‌اند به سرمایه‌های میلیاردی دست پیدا کرده‌اند، بیانگر این است که روش کنونی ناسالم بوده یعنی این شخص یا به فساد دست پیدا کرده یا در ضمن کار از آبرو و اعتبار شغلی خود سوء استفاده و یا اینکه به معاملاتی روی آورده که به این سرمایه دست پیدا کرده است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: لذا ما بر اساس اصل 49 قانون اساسی این طرح را نوشتیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: هر چند اسلام مالکیت، معامله و معاملات خصوصی را قبول دارد اما اینکه یک مسئول در نظام اسلامی بخواهد به گونه‌ای رفتار و زندگی کند که به عنوان مثال بعد از 35 سال خدمت یکی از تریلیاردرهای کشور باشد بیانگر این است که یا در حین کار تقلب کرده و یا به تجارت روی اورده است؛‌ که اولی جرم و دومی ناصواب محسوب‌ می‌شود.

نوروزی در خاتمه تصریح کرد: با این تفاسیر ما این طرح را تنظیم کردیم که در صورت تصویب باید طبق آنچه در این طرح برای مرجع ذی‌ربط تعیین شده، اموال مسئولان را حسابرسی کرده و اموال به بیت‌المال بازگردانده شود.