به‌گفته دهقانی اصلی‌ترین برنامه سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای ضربه‌زدن به امنیت کشور، ایجاد اختلاف میان نهادهای امنیتی کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی: مقابله با جرائم امنیتی به‌عهده سازمان اطلاعات سپاه است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کمال دهقانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به برخی اظهارنظرها و اختلاف‌افکنی پیرامون وظایف وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حوزه دستگیری و تعقیب عوامل جاسوسی و نفوذ بیگانه در کشور گفت: وزارت اطلاعات در چارچوب اختیاراتی که  قانون اساسی و  قوانین جاری کشور برای این وزارتخانه تدوین کرده است می‌تواند در زمینه جرائم مرتبط با امنیت ملی ورود کند.
وی افزود:‌ البته باید به این نکته دقت شود که  مرجع رسیدگی به تمامی جرائم و اتهامات  از جمله جرائم امنیتی، قوه قضاییه بوده و این قوه باید در چارچوب  مستنداتی که از سوی نهادهای امنیتی در اختیارش قرار می‌گیرد  به بررسی جرائم ضدامنیتی بپردازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اختیارات قانونی سازمان اطلاعات سپاه گفت‌: سازمان اطلاعات سپاه بر اساس قانون این اختیار را دارد تا در مواقعی که  جرائمی علیه امنیت ملی رخ می‌دهد  و یا مواردی که به فعالیت گروه‌های  تروریستی همچون  داعش مرتبط می‌شود ورود کرده و اقدامات لازم را انجام دهد. البته وزارت اطلاعات نیز اگر درباره این موارد اطلاعاتی داشته باشد طبعاً اطلاعش را در اختیار  سازمان اطلاعات سپاه قرار می‌دهد.

دهقانی  با بیان اینکه  در حال حاضر هیچ تداخلی بین وظایف و مسئولیت‌های  وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه وجود ندارد، خاطرنشان کرد:  این دو نهاد اطلاعاتی ــ امنیتی مکمل هم هستند و امنیت پایداری که امروز در کشور حکمفرما شده، محصول اتحاد این دو نهاد امنیتی در کشور  است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه برخی جریان‌های  سیاسی در کشور هستند که با ایجاد شائبه‌هایی مبنی بر اختلاف میان وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه دانسته یا ندانسته در زمین دشمن بازی می‌کنند‌، گفت: امروز شاهد هستیم که دستگاههای اطلاعاتی کشورهای بیگانه  از هر ابزاری برای دریافت  اطلاعات جاسوسی و خرابکاری در کشور استفاده می‌کنند و این واقعیت مطلبی نیست که از سوی این کشورها پنهان هم شده باشد.

وی ادامه داد: به‌طور مثال ولی‌عهد عربستان در گفت‌وگویی تلویزیونی آشکارا اعلام می‌کند که هدف این کشور کشاندن درگیری‌ها مسلحانه به داخل خاک ایران است و بلافاصله پس از این تهدیدات، حمله مسلحانه داعش به مجلس رخ می‌دهد. همچنین پس از حوادث تروریستی تهران نیز تلا‌ش‌های زیادی از سوی دشمنان ما برای انجام عملیات تروریستی در کشور صورت گرفت که با همکاری اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات، تمامی این توطئه‌ها خنثی شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس  معتقد است  اصلی‌ترین برنامه سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای ضربه زدن به امنیت کشور، ایجاد اختلاف میان نهادهای امنیتی است تا در سایه این  اختلافات زمینه انجام اقدامات خرابکارانه فراهم شود. 

دهقانی با بیان اینکه  تحریم سپاه توسط کنگره آمریکا را  می‌توان در راستای ایجاد اختلاف میان سپاه و دیگر دستگاه‌های نظامی و امنیتی کشور نظیر ارتش و وزارت اطلاعات تحلیل کرد، گفت: متأسفانه برخی‌ افراد با اقدامات خود در داخل کشور، در راستای تأمین منافع کشورهای غربی حرکت می‌کنند که  این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نبوده چراکه  به امنیت ملی کشور ضربات جبران‌ناپذیری  وارد خواهد کرد.