سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه همه‌پرسی در دو اصل قانون اساسی بیشتر مطرح نیست، گفت: اصل 59 و اصل 177 قانون اساسی به همه‌پرسی اشاره دارد و به موجب اصل 110، فرمان همه پرسی از اختیارات رهبری محسوب می‌شود. در اظهارنظری که صورت گرفت سوال این بود که همه‌پرسی را سیاسی نکنید، شورای نگهبان موافق همه‌پرسی است.

کدخدایی: شورای نگهبان موافق همه‌پرسی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه همه‌پرسی در دو اصل قانون اساسی بیشتر مطرح نیست، گفت: اصل 59 و اصل 177 قانون اساسی به همه‌پرسی اشاره دارد و به موجب اصل 110، فرمان همه پرسی از اختیارات رهبری محسوب می‌شود. در اظهارنظری که صورت گرفت سوال این بود که همه‌پرسی را سیاسی نکنید، شورای نگهبان موافق همه‌پرسی است.

به گزارش مثلث آنلاین، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری روز شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به اظهارنظر شورای نگهبان در خصوص برگزاری همه‌پرسی و رفراندوم، بر اساس قانون شورای نگهبان در صلاحیت اظهارنظر نیست، عنوان کرد: اگر بگوییم شورای نگهبان طرفدار همه‌پرسی است کافی است؟ ما با همکاران اختلاف نداریم، شورای نگهبان موافق همه‌پرسی است، اما همه‌پرسی در دو اصل قانون اساسی بیشتر مطرح نیست.

وی با اشاره به اصول 59 و 177 قانون اساسی، عنوان کرد: به موجب اصل 110 قانون اساسی، فرمان همه‌پرسی از اختیارات رهبری است و در اظهارنظری که می‌فرمایید احتمالا سوال ما این بود که همه‌پرسی را سیاسی نکنید. دو اصل قانون اساسی مربوط به همه‌پرسی است و شورای نگهبان در این دو بحث آمادگی برگزاری همه‌پرسی را دارد.