نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت نمایندگان از طرحی برای شفاف سازی اقتصادی خبر داد.

زندگی اشرافی مسئولان مایه ننگ نظام است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت ، عباس گودرزی در نشست علنی امروز (یکشنبه 13 اسفند) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: سوگند یاد کرده ایم که به قانون اساسی عمل کنیم، دو اصل مهم در قانون اساسی معطل و برجا مانده است و 39 سال گذشته و این دو اصل خاک می خورد و یک خط قانون در مجلس که الزام آور و اجرایی برای اصول مذکور باشد، دیده نشده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس اصل 49 قانون اساسی دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوءاستفاده از موقوفات، سوءاستفاده از مقاطعه کاری‌ها و معاملات دولتی، فروش زمین‌های موات و مباحات اصلی دایر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیرمشروع‌ را گرفته و به صاحبان حق رد کند.

وی ادامه داد: همچنین براساس اصل 142 قانون اساسی؛ دارایی رهبر، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت، توسط رئیس قوه قضاییه رسیدگی می‌شود که بر خلاف حق، افزایش نیافته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بعد از 10 سال قانونی در سال 94 به تصویب رسید، اما مجمع تشخیص مصلحت آن را ناقص کرد و این قانون را به قوه قضائیه ارسال کرد تا آیین نامه آن مصوب شود، اما این موضوع همچنان مانده است.

گودرزی تصریح کرد: مردمی که به کف خیابان می آیند همان مردمی هستند که در 8 سال دفاع مقدس حضور داشتند و مردم همان کسانی هستند که حماسه 9 دی را خلق کردند، اما باید توجه داشت که مردم مشکل معیشتی داشته و جوانانشان بیکار است.

لزوم بازگشت اموالی که به طور نامشروع از بیت المال برده شده است

وی بیان کرد: مردم همان کسانی هستند که در ماه مبارک رمضان در کف خیابان در گرما شعارهای امام راحل را می گویند؛ اما آن بی غیرتی که پرچم ایران را به آتش کشید، مردم نبود. اعتراض مردم به وضعیت اقتصادی و معیشتی است، اینکه چرا قانون را از کجا آورده ایم، بعد از 39 سال اجرا نمی شود؟ اکنون با همت نمایندگان طرحی برای شفاف سازی آماده شده است.

گودرزی گفت: بهترین راه مبارزه با فساد، شفاف سازی است و با انجام این مهم اموالی که به طور نامشروع از بیت المال برده شده به بیت المال بازگردانده می شود. از تمامی همکارانی که درباره شفافیت صحبت، نطق، مصاحبه و دفاع دارند، انتظار حمایت از طرح مذکور را دارم و به تمامی مسئولان پیام می دهم که "آنکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است".

باید سبک زندگی مسئولان الگو باشد

وی ادامه داد: برخی از مسئولان اطرافیان خود را به شرکت ها معرفی می کنند، متاسفانه هم در مجلس و هم در خارج از مجلس موضوع وجود دارد، با اینکه تلخ است اما باید این موضوع را گفت که چه تفاوتی بین جوان تحصیل کرده مردم با مسئولان وجود دارد که تحصیل کرده های جوان فرصت شغلی ندارد، اما فلان مسئول، فلان شخص از نزدیکان خود را به هیات مدیره یک شرکت تحمیل می کند؟

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: اهل بگم! بگم! نیستم اما لازم باشد مصاحبه می کنم که چرا شخصی باید نزدیکانش یا مسئول دفترش را به شرکتی معرفی کند؟

وی تصریح کرد: اینکه مسئولان به صورت اشرافی زندگی کنند، مایه ننگ نظام محسوب می شود و این زینت نظام نیست، در این راستا باید به فرمایشات حضرت امیرالمومنین علی (ع) توجه کرد که می فرماید "اگر می‌خواستم هر آینه می‌توانستم به عسل مصفّا، و مغز این گندم، و بافته‌های ابریشم راه برم، اما چه بعید است که هوای نفسم بر من غلبه کند، و حرصم مرا به انتخاب غذاهای لذیذ وادار نماید در حالی که شاید در حجاز یا یمامه کسی زندگی کند که برای او امیدی به یک قرص نان نیست، و سیری شکم را به یاد نداشته باشد".

گودرزی گفت: مردم مسئولان را با عناوین رئیس جمهور، استاندار، نماینده مجلس و... خطاب می کنند، اما صحیح نیست که در تلخی ها، مسئولان در کنار مردم نباشند و در سبک زندگی الگو نباشند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حرامشان باد مسئولانی که با اشرافیت مردم را نسبت به نظام بدبین می کنند./

پایان پیام