رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در حل مسائل چابک و هوشیار است و به رغم آشفتگی منطقه خاورمیانه کشتی خود را به خوبی هدایت می کند.

لاریجانی: ایران در حل مسائل چابک و هوشیار است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین علی لاریجانی که به خراسان رضوی سفر کرده است روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان قوچان بر توسعه صادرات تاکید و بیان کرد: هنوز برخی مشکلات در عرصه بین المللی وجود دارد، برخی شیطنتهایی می کنند و هیاهو براه می اندازند و در منطقه مسئله ساز می شوند.
وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی که در راس آن رهبر معظم انقلاب قرار گرفته اند در موارد بین المللی آراسته و دقیق تصمیم می گیرد و این مهم نقطه مقابل حرفهای سطحی است که برخی رسانه های داخلی و خارجی در این حوزه بر زبان می آورند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سالهای گذشته جمهوری اسلامی گامهای بلندی برای توسعه روابط و حل مسائل منطقه برداشت و در مورد مساله انرژی هسته ای نیز به درستی و با دقت عمل کرد اما دیگ جوشانی در منطقه است و کشورهای اطراف دچار مشکل هستند.
وی افزود: چالشهایی هم در منطقه داریم. برخی کشورها که مسئله ساز شده بودند حرف بیهوده می زدند، غرشهایی نابهنگامی در سطح بین المللی می کردند و دست به تهدید می زدند. اگر سخنان غربیها را نسبت به تصمیمات ایران بررسی کنیم خواهیم دید که آنان نیز به رفتار سنجیده ایران در منطقه خاورمیانه اذعان دارند. با این حال دشمنیهای خود را با کشورمان بیشتر می کنند که این مسئله باید باد دقت رصد شود.
لاریجانی به شرایط سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه اشاره و بیان کرد: شرایط بگونه ای است که باید به دنبال آبادانی کشور باشیم زیرا بسترهای خوبی برای کار و تلاش فراهم شده و برخی چالشها نیز برطرف شده اند. شرایط برای تحولات اقتصادی در کشور مهیاست شاید قوای سه گانه در برخی مسائل سیاسی با هم اختلاف نظر داشته باشند اما با تبعیت از نظر رهبر معظم انقلاب تلاش می کنند با هم افزایی و همگرایی گام بردارند.
وی ادامه داد: اشتغال با حرف زدن حل نمی شود بلکه باید بسترهای سرمایه گذاری در کشور فراهم شود. قطعا وقتی کار دست مردم بیافتد اشتغال هم ایجاد می شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلابی بودن به این معنا است که حواشی کم و به مشکلات مردم رسیدگی شود زیرا اگر اختلاف سلائق باعث درگیری بین مردم شود دیگر انقلابی و مسئولیت شناس بودن مانعی برای گسترده شدن اختلافات نیست.
وی افزود: نظام اداری فرسوده است و نمی توان برای اشتغالزایی در کشور روی آن حساب کرد. فرصتهای اشتغال از بین مردم خلق می شود.
لاریجانی در ادامه همچنین به میزان بیکاری در قوچان اشاره و بیان کرد: فرصتهای اشتغال زیادی در این شهرستان وجود دارد که باید با تلاش بیشتر بیکاری را کاهش داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصویب مناطق ویژه اقتصادی در کشور در دستور کار مجلس قرار گرفته که با رای نمایندگان و بررسی این طرحها درباره آنها تصمیم گیری می شود. برخی از بازارچه های مرزی از هدف اولیه خود به منظور صادرات دور شده اند، بعضا برخی بازارچه های مرزی در جنوب و غرب کشور اجناس دسته چندم کشورهای دیگر را وارد می کنند.
وی همچنین به طرحهای عمرانی مربوط به راه آهن اشاره و بیان کرد: امسال می توان با گرفتن فاینانس خارجی و تحقق 15 درصدی سهم دولت از صندوق، پروژه های راه آهن را به مرحله اجرا درآورد.
لاریجانی همچنین گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه شورای معادن در هر استان تشکیل می شود تا بتوان اقدامات بهتری در اکتشاف معادن و بهره گیری از آنها انجام داد. این قانون به اشتغال بیشتر در کشور کمک می کند.
وی افزود: امسال 100 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی به توسعه روستایی در کشور اختصاص یافت تا از مهاجرت بی رویه مردم از روستا به شهر جلوگیری شود و در کنار آن تبصره 18 قانون بودجه می تواند به این بخش کمک کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی از دیشب به منظور شرکت در یادواره امیران، سرداران و 734 شهید شهرستان قوچان به خراسان رضوی سفر کرده است.
مرکز شهرستان 180 هزار نفری قوچان در فاصله 137 کیلومتری شمال مشهد واقع است