پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

به گزارش مثلث آنلاین :خستگی و سهو لسان عجیب رئیس‌جمهور روحانی طی سخنرانی در همایش هم‌اندیشی مدیران اجرایی کشور، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

آقای روحانی در این همایش که روز شنبه گذشته برگزار شد، از این گفت که تعداد شغل‌های ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی ۲ میلیون شغل بوده است!

صحبتی که با واکنش تعجب‌وار میمیک صورت محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر جوان ارتباطات دولت که در همان همایش حضور داشت، مواجه شد.

آذری‌جهرمی در توضیح این تغییر میمیک خود گفته است:

«تصویری که از من منتشر شد، بیش از یک تعجب بود.
انتشار این تصاویر خصلت فضای مجازی است و نشان دهنده‌ی نظارت مردم بر مسئولان و اشراف آن‌ها به موضوعات است.
گزارشی که خدمت آقای رئیس جمهور دادیم، مبنی بر این بود که در دو سال گذشته در فضای مجازی بالغ بر ۲۰۰ هزار شغل ایجاد شده است.
فکر می‌کنم که بیان دو میلیون شغل یک اشتباه لفظی از آقای رئیس جمهور بود که با خستگی‌های ایشان همراه شده است.
فرمایش آقای رئیس جمهور این بود که ما شاخص‌های اشتغال در فضای مجازی را پیگیری کنیم.»[۱]

 

*۲ میلیون خواندن فقط ۲۰۰ هزار شغل که البته ربط و ارتباط آنها با دولت هم مشخص نیست تنها بخشی از خستگی‌های رئیس‌جمهور ماست.

رئیس‌جمهور روحانی پیش از این و در ایام دولت یازدهم بابت خروج از رکود نیز حکما دچار خستگی بود که در جمع مردم مشهد اعلام کرد از رکود عبور کرده‌ایم اما چندی بعد مشخص شد که این حرف درست نبوده است.

او در ماجرای وعده «لغو تمام تحریم‌ها پس از برجام» نیز شاید دچار خستگی بود زیرا نه‌تنها در پسابرجام شاهد لغو تمام تحریم‌ها نیستیم بلکه بلافاصله پس از انعقاد برجام، بر حجم تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران افزوده است و کشورهای اروپایی و آمریکا نیز هر روز به تحریم‌های بیشتر تهدید می‌کنند.

آقای روحانی در بحث مذاکره با ۱+۵ نیز صراحتا و در رسانه ملی از این گفت که به این مذاکرات خوشبین است. و البته هم‌او بود که چند سال بعد در مجلس شورای اسلامی از این گفت که«کشورها مگر دیوانه شده‌اند با آمریکا مذاکره کنند؟»[۲]

تأکید بر فشار ندادن انگشت فیلترینگ و تأکید بر خالی بودن خزانه که بعدها حتی از سوی سایر مقامات دولت نیز مورد واکنش قرار گرفت؛ از جمله سایر مقولات اشتباهی بوده است که شاید روحانی در هنگام ایراد آنها خسته بوده است...

گفتنیست، عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صدا و سیما، عصر روز شنبه گذشته در یک توییت پیرامون خستگی آقای روحانی نوشت:

«کلید بزرگی که در سال ۹۲ از زیر عبا بیرون آمد کجاست!؟ اگر آمار ۱۰ برابری اشتغال در فضای مجازی ناشی از خستگی است، پس کنایه و زخم زبان به سپاه فداکار جز خواب‌آلودگی چیز دیگری نیست! کلید پیشکش! قفل جدیدی به انسجام و اتحاد کشور و آرامش مردم نزنید»