پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
 

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امروز به نام عدالتخواهی فتنه جدیدی در حال شکل‌گیری است و دقیقا همان شعارها و مقاصد غیرقانونی فتنه 88 از آن به گوش می‌رسد.

فتنه جدیدی  در حال شکل‌گیری است

به گزارش مثلث آنلاین و به نقل از  افکارنیوز، حجت‌الاسلام قریشی معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: نزدیکی با ماه مبارک رمضان و میلاد ائمه اطهار در این ماه، اهمیت درک فیوضات این ماه را بیشتر می کند.

وی تصریح کرد :ماه شعبان ماه مولود امامی است که قرار است ما سرباز او باشیم.

* ضرورت مطالعه مرتب و رجوع به صحیفه سجادیه

حجت الاسلام قریشی گفت : این ایام متعلق به امام سجاد علیه السلام نیز هست و ضروری است که با صحیفه سجادیه انس و الفت بیشتری بیابیم.

وی به مضامین بالای ادعیه صحیفه سجادیه اشاره کرده و افزود: صحیفه سجادیه قرآن صاعد می باشد و لازم است که حداقل هفته ای دوبار به صحیفه سجادیه رجوع کنیم.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: خواندن ادعیه، وصل به منبع حقیقی است به ویژه این مساله برای کسانی که متصدی امور هستنداهمیت ویژه ای دارد.وی در ادامه افزود: در برخی موارد  که کاری ازذهن و عقل بر نمی آید ، اینجاست که ذکر راهگشاست.

* حرکت در مسیر ولایت و نبوت

حجت الاسلام قریشی با اشاره به فرازهایی از دعای ماه مبارک شعبان عنوان کرد: خط اصیل حرکت در دعای ماه مبارک شعبان مشخص شده و آن، خط نبوت و ولایت  می باشد.

وی تصریح کرد: خط کشتی نجات که ناخدای آن نوح علیه السلام  بوده و خط مقابل آن که کنعان فرزند نوح بوده، تا امروز ادامه دارد و تنها این کشتی بانان هستند که جابجا شده اند.

* اولویت فعالیت ها در سال جدید

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد در ادامه سخنان خود، به چهل سالگی انقلاب در سال جاری اشاره کرده و گفت: اولویت کلیدی سال جاری در فعالیت‌ها پرداختن به تبیین چهره درخشان انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی از تشکیل کارگروه ویژه در معاونت پیرامون این موضوع خبر داد و افزود: تمامی مدیریت‌ها در این خصوص بسیج شده اند و فعالیت‌های ویژه ای را در سال جاری برنامه ریزی کرده اند که این مهم در قالب‌های آموزشی، نشریات، همایش‌ها و دانش افزایی اساتید و ... صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام قریشی در ادامه به فعالیت برخی جریان‌ها برای سیاه نمایی در کشور اشاره کرد و گفت: سم پاشی‌های عجیب و غریبی از سوی برخی افراد که قبلا در راس کارهای اجرایی بوده اند در حال انجام است که جای تاسف دارد.

وی این سیاه نمایی ها را ناشی از فهم کم و حب و بغض‌های شخصی این گونه افراد دانست و تصریح کرد: گفته‌هایی شبیه به جریان فتنه این بار از گلوی جریانات انحرافی در حال شنیده شدن است که شباهت‌های زیادی با وقایع فتنه سال 88 دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز به نام عدالتخواهی فتنه جدیدی در حال شکل گیری و رخ دادن است و دقیقا همان شعارها و مقاصد غیرقانونی فتنه 88  چون انحلال انتخابات، فروپاشی نظام،حمله به قوه قضاییه، شورای نگهبان و ... از آن به گوش می رسد.

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، پاسداری از آرا ء مردم را وظیفه کلیدی حاکمیت دانست و خاطرنشان کرد: نظام همواره محافظ و نگهبان آرای مردم بوده و هیچگاه از این رسالت کلیدی عقب نخواهد نشست و رهبری همواره از جمهوریت نظام حمایت کرده است.

وی افزود: نهال انقلاب اسلامی 40 سال است که نمایانگر تلاش ایرانیان در جهت اعتلای روزافزون اسلام ناب محمدی (ص) است و تمام اقشار ایران اسلامی، در  این راستا همگام و همسو هستند و همواره لطف و عنایت الهی در این خصوص شامل مردم شده است.

قریشی در ادامه سخنان خود با تاکید بر حضور همیشگی مردم در رخدادهای مهم کشور،  به دیدگاه های کارشناس روس اشاره کرده و افزود: طبق دیدگاه این کارشناس، اگر چنین حوادثی برای روسیه رخ می داد قطعا بارها فروپاشی برای این کشور رخ داده بود.

معاون آموزشی پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در ادامه به علت اصلی مساله اشاره کرده و خاطرنشان کردند: این گونه رفتارها ناشی از زاویه گرفتن از اطاعت امام و ولی فقیه است و نمونه های تاریخی آن،در طول انقلاب به کرات وجود داشته است و هرگاه عده ای از ولی فقیه جلو زده یا عقب افتاده اند شاهد فتنه ای در کشور بوده ایم.

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: انحراف از خط راستین انقلاب مبتلا به همه سطوح، اعم از  اقشار روحانی، دانشگاهی، نظامی و ... بوده است، مگر نبوده اند مراجعی که به تقابل با ولی فقیه زمان خود پرداخته اند و چه بدفرجامی و بدعاقبتی را برای خود رقم زده اند.

وی در ادامه به سحنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : یکی از ترفندهای دشمن نفوذ در دستگاه محاسباتی مسئولان است که منجر به تحلیل های غلط و بی اساس می‌گیرد. تحلیل‌هایی که دستاویز بیگانگان و بنگاه های خبری آنان چون بی بی سی و ... می‌شود.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: ما همواره باید از خداوند بخواهیم ما را در مسیر حق قرار داده و عاقبت مان را ختم به خیر کند.