نماینده مردم تهران در کانال تلگرامی خود نوشت؛ سی سال پس از جنگ، مین‌ها همچنان قربانی می‌گیرند!

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

نماینده مردم تهران در تذکر کتبی به وزیران دفاع، کشور و اطلاعات در کانال تلگرامی خود آورده است؛ مناطق جنگی در چهار استان جنوبی و غربی همچنان و با از گذشت سی سال از پایان جنگ، الوده به مین های برجامانده از زمان جنگ هستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «علیرضا رحیمی» نماینده مردم تهران در  تذکر کتبی به وزیران دفاع، کشور و اطلاعات در کانال تلگرامی خود آورده است؛

 _مناطق جنگی در چهار استان جنوبی و غربی همچنان و با از گذشت سی سال از پایان جنگ، الوده به مین های برجامانده از زمان جنگ هستند.

_ هر ماه انفجاری و در پی آن قربانیان و مصدومانی از ساکنان مناطق مرزی یا عابران خبرهای تلخی را رقم می زنند و در این کشت خاموش مین ها، مطالبه ای  برای پاکسازی کامل مناطق وجود نداشته است.

_ هفته گذشته طی تذکر کتبی به وزیران کشور دفاع و اطلاعات خواستار سرعت بخشی و پاکسازی کامل مناطق آلوده به مین شدم که ۶۵ نماینده از طیفها و مناطق مختلف همصدا این تذکر را امضاء کردند.

 _اگر چه عملیات پاکسازی توسط واحدهای مربوط طی ساهای گذشته در حال انجام بوده اما با گذشت سی سال از پایان جنگ زیبنده کشور نیست که هنوز در مناطقی الودگی مین و انفجار و تلفات جانی و صدمات جسمی و روحی برای ساکنان آن مناطق داشته باشیم.

 _تجربیات و تجهیزات نیروهای مسلح ما باندازه کافی برای عملیات پاکسازی توانمندی و غنا دارد که نقطه پایانی براین خطر قرار دهند. کافی است تا این موضوع در اولویت قرار گیرد.

 _باتوجه به اهمیت جان هموطنان عزیزمان به جد پیگیر این موضوع خواهم بود اگر جواب و اقدام کافی انجام نشود سئوال رسمی از وزیران مربوط طرح خواهم کرد.

_ در اولویت قرار گرفتن پاکسازی در شورای تامین استانهای مربوط و فعالتر شدن یگانهای مربوط در نیروهای مسلح و  زمانبندی برای نقطه پایان پاکسازی کل مناطق از اهم اقدامات قابل انتظار است.

 _شایسته است وزیر کشور بعنوان مسئول امنیت کشور گزارشی را از روند اقدامات و وضعیت فعلی به مجلس و مردم ارائه دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 
آرشیو