دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت: در هیچ دوره‌ای از تاریخ این اقتدار را در برون از مرزها نداشتیم.  

هیچ دوره‌ای از تاریخ این اقتدار را در برون از مرزها نداشتیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از ایسنا، صادق خرازی در نشست دفتر حزب ندای ایرانیان شاخه خراسان، با بیان اینکه حزب ندا از بدو تشکیل، با مجاهدت، تلاش و خدمت بی‌تکلف و خستگی‌ناپذیر کار خود را شروع کرد، گفت: از همان روزهای اولی که تاسیس شد، بادهای سخت و سهمگینی را از جانب دوست، دشمن، رقیب و رفیق تحمل کردیم. از روز تشکیل حزب با بحران‌های ناصوابی روبه‌رو شدیم.

وی افزود: ما یک هدف داشتیم که مشخص و معین بود، توسعه ادبیات سیاسی، ادبیاتی که منتج به آزادی، دموکراسی، توسعه و پیشرفت مردم ایران می‌شود. این آرمان سزاوار دشنام و شایسته بدرفتاری نیست. رفیقان و رقیبان به گونه‌ای دیگر می‌اندیشیدند. اندیشه آنها این بود که ندا آمده است تا میان همفکران و یاران گسست ایجاد کند، عزت و سربلندی که در خیل عظیمی از کنشگران اصلاح‌طلب است را برهم بزند و صف نیروهای سیاسی را بشکند. از طرف دیگر عده‌ای عنوان می‌کردند که ندا آمده است که به نام دموکراسی بداخلاقی را توسعه دهد.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان ادامه داد: دو طرف متوجه شدند که تلاش عظیم و بزرگ حزب ندا، توسعه ادبیات سیاسی و تصحیح آن با معیارها و مبانی اصولی ملی و دینی بوده است. بیش از هر حزبی در روزهای تلخ و شیرین توسعه و گفت‌وگوی میان کنشگران سیاسی را دامن زده، از ادبیات گفت‌وگو و سیاسی سخن گفته و تلاش کرده پایه‌های قدرتمند توسعه و پیشرفت را برای جامعه تبیین کند.

خرازی با اشاره به اینکه این موارد هزینه دارد، تصریح کرد: نمی‌توان در کشور عنوان کرد که ما مروجان و مبشران این ادبیات هستیم اما نمی‌خواهیم تاوان آن را پرداخت کنیم. همانگونه که دفاع مقدس تاوان داشت و سختی‌ها، تلخی‌ها و گرفتار هایی که برای قوام مرزهای ملی و دینی هزینه دارد، توسعه و پیشرفت و بیان ادبیات آن نیز هزینه دارد.

وی اضافه کرد: آرمان ما توسعه ایران، پیشرفت سرزمین، پایان فقر و بدبختی و ننگ است. کشوری که این امکانات، استعدادهای بی نظیر اقتصادی و خدادادی و ظرفیت‌های بسیار بالای انسانی در کشور دارد و قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته نیست، سزاوار فقر و زندگی سخت نیست. بسیاری از ملت‌ها و کشورهایی که فاقد منابع انسانی و طبیعی هستند به دلیل تلاش متفکران و بنیانگذاران آن سرزمین از موهبتی به نام رفاه برخوردارند.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان بیان کرد: چگونه در کشوری چون ایران، مردمانش در سختی و تلخی زندگی کنند؟ چگونه است کمتر کسی در میان مسئولان به این نکته توجه کرده است که چرا مردم باید هزینه پرداز سیاست‌های اشتباه و غلط باشند؟ رهبران خردمند و مسئولان اندیشمند، با تصمیمات خود می‌توانند ملت‌های خود را برای همیشه بیمه کنند و برای همیشه پیشرفت سرزمین ایران و سرزمین خود را به گونه‌ای رقم بزنند که قرن‌ها بعد مردم از منافع چنین تصمیمی بهره‌مند شوند.

خرازی ادامه داد: تاریخ پیشرفت عالم و دوران پسا صنعتی شدن اروپا و تکوین و توسعه ایالات متحده اروپا و آمریکا این درس را به مسئولان و سیاستمداران می‌دهد که انسان‌هایی که شرف وجود فکری آنها تبدیل به پیشرفت می‌شود، امروز ضرورت و نیاز عینی و واقعی جامعه ایران هستند.

وی با بیان اینکه جوان ایرانی امروز نمی‌خواهد همچون بسیاری از کشورها توسط دیگران اداره شود، عنوان کرد: جوان ایرانی می‌خواهد پیشرفت و توسعه همراه با آزادی و مدنیت را در کشور خود مشاهده کند. چرا با تصمیم‌های غلط باید فرار مغزها رقم بخورد؟ چرا بهترین نیروهای فکری جامعه ما در اختیار بیگانگان قرار می‌گیرند و آن سوی سرزمین‌های ما به برکت نیروهای ما آباد می‌شود و این سرزمین هنوز در فقر تاریخی خود سیر می‌کند؟

دبیر کل حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه نمی‌توانیم ذهن، فکر، زبان و قلم خود را محصور کنیم برای اینکه دیگران ناراحت نشوند، تصریح کرد:همانگونه که طبیعت دارای گونه‌های متفاوت است،عقل و خرد انسان نیز دارای گونه‌های متفاوت است.

خرازی افزود: تفکر ایرانی که برخوردار از فلسفه، تاریخ، علم و اندیشه ایرانی که مبتنی بر خرد جمعی است و بنیانگذاران این تفکر و خرد جمعی افرادی چون فردوسی، ابن‌سینا، فارابی و متفکران و فیلسوفانی هستند که عقل خودبنیاد جهان امروز نتیجه تلاش، تفکر و فلسفه‌ای است که از ذهن بلند آنها تراوش کرده است. پس چگونه است که ما برخوردار نیستیم و در فقر و نابرابری‌ها در حال دست و پا زدن هستیم؟ در اقتصاد از قافله جهان عقب مانده شده‌ایم، در صنعت دست مایه دیگران را به هم پیوند می‌زنیم و در کشاورزی نیز مشکلات فراوانی داریم.

وی ادامه داد: بگذارید ذهن‌ها سخن بگویند. بگذارید اندیشه‌ها بیانگر حقیقت‌های جامعه امروز باشند. اشتباه و خطا متعلق به هر کسی باشد از نظر ما ممدوح نیست. اگر هر کسی در این قرارگاه آزادی و تبادل اندیشه و در این سرای گفت‌وگو، سخن‌های حق بگوید باید او را در شبستان بلند سیاسی و اندیشه این کشور محترم شمرد.

خرازی با بیان اینکه دولتمردان نباید واقعیت جامعه را در هیاهوها و احساسات بزرگ و کوچک ببینند، عنوان کرد: دولتمردان باید واقعیت‌ها را در اختلاف طبقات اجتماعی در حاشیه شهرها ملاحظه کنند. اگر کسی بخواهد برای زندگی خود از جانش مایه بگذارد، آن جامعه، جامعه‌ای دینی و اسلامی نیست و هرکس که مدعی آن است باید نزد خدا پاسخگو باشد، ما تا جامعه علوی و اسلامی مدینه‌النبی فاصله فراوانی داریم.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان اضافه کرد: اگر بخواهیم بشر را که به دلیل توجهش به علم و اطلاعات پیشرفت کرده محدود و محکوم کنیم، خود را محدود و کوچک کردیم. ما دریچه‌های انتقال دانش، اطلاعات و علم را به روی مردم و خود محدود می‌کنیم.

خرازی با طرح این سوال که چرا امروز جامعه ما فاقد نشاط است، گفت: چرا امروز بی‌اعتمادی همه جامعه ما را در بر گرفته است؟ به این دلیل که اردوگاه‌ها و سراهای هم‌اندیشی یا تعطیل می‌شوند و یا تعطیل می‌کنند و این باعث گرفتاری بزرگی می‌شود. بهتر آن است که شاهراه‌های اندیشه و تفکر را برای مردم خود نبندیم. ما نسلی هستیم که تجارب بزرگی داشته‌ایم. بگذارید فرهنگ و پاسداری از دین، ارزش‌ها و فضیلت‌های اخلاقی به وسیله فرهنگی بودن جامعه حفظ شود.

وی افزود: با بستن، توهین کردن، ناسزا گفتن و گرفتن و تحقیر کردن نمی‌توان کاری از پیش برد. هر کسی که در تکاپوی توسعه جامعه است، باید در اندیشه غنای مدنیت جامعه باشد. اگر غیر از این فکر کند جامعه او را نمی‌پذیرد.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان ادامه داد: مبلغان دینی باید نوآوری و ابتکار عمل داشته باشند تا جامعه برخوردار از پادزهرهایی باشد که آسیب‌های اجتماعی، فکری و فرهنگی، قوام آن جامعه را از هم نپاشد و این چاره‌ای ندارد جز اینکه متفکران آزادانه تفکر کنند و اندیشمندان آزادانه سخن بگویند و آزاداندیشان در بیان اندیشه‌های خود مردانه و سخاوتمندانه مبلغ بشارت‌هایی باشند که سرانجام آن قوام مدنیت و قوی شدن سلسله شالوده‌ها و استخوان‌بندی فکری جامعه باشد.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت: حزب ندا در چنین فرآیندی پا به منصه ظهور گذاشته است، برخوردار از اندیشه‌ای است که آن اندیشه می‌خواهد ایران را بسازد. اگر بخواهیم واقعیت‌ها را بدانیم باید به سرزمین‌های پیرامونی خود برویم. توسعه از آبشخور تفکراتی است که آن تفکرات باعث استقلال، آزادی، پیشرفت و مدنیت جامعه می‌شوند.

وی با بیان اینکه روزهای سخت را پشت سرگذاشته‌ایم و شاید روزهای سخت‌تری را پیش رو داشته باشیم، عنوان کرد: مردم ایران سزاوار و شایسته رفتارهای جریان زر، زور و تزویر در دنیای امروز نیستند. مردم ایران هزینه پرداز استقلال و امنیت خود بوده و هستند. این دولت، حاکمیت و نظام سیاسی، برای امنیت خود تلاش کرده است.

خرازی اضافه کرد: این شایسته و سزاوار نیست که رئیس کشوری خودکامه بخواهد سرنوشت ملتی بزرگ را نادیده بگیرد و عده‌ای شبه روشنفکر به جای اینکه فکر کنند که مردم، دولت، جامعه و حاکمیت آن برای امنیت و پیشرفت همه خدمتی را کرده به جای آنکه آن طرف را محکوم کنند، در دام ماجرایی بیفتند که ظرفیت‌های ملی خود را نادیده بگیرند.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان بیان کرد: در ماجرای برجام و پیشرفت هسته‌ای، دولت و ملت تلاش کردند تا تنش‌زدایی کنند و به جامعه جهانی بگویند که ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم. بیشترین تلاش را وزارت خارجه و دولتمردان انجام دادند اما اینکه بخواهند از حقوق ملت ایران و به حقوق مردم ایران و حق مسلم مردم ایران در داشتن یکی از دانش‌های مهم امروز بشری تصرفاتی داشته باشند قابل قبول نیست. برخی به نام روشنفکرمآبی و اصلاح‌طلبی یا کسانی که مدعی هستند که دنیادیده هستند، با منافقین و بدخواهان مردم هم‌آواز و علیه استقلال ملی وارد شدند.

خرازی با بیان اینکه مثلث ناجوانمرد صهیونیسم، اعراب و منافقین، امروز چیزی جز تباهی و سیاهی برای ایران نمی‌خواهد، عنوان کرد: اگر همه مرزها را هم تقدیم کنیم سیری‌ناپذیر هستند. ما یک خطای استراتژیک در سیاست خارجی نداشتیم که بخواهند از آن سوءاستفاده کنند. صدها ساعت گزارشات ماموران آژانس انرژی اتمی در ایران کار می‌کنند به این دلیل که کشوری مثل سعودی در توحش خاص خود تنها پول خرج کند و برای خود منافع ملی بخرد. منافع ملی خریدنی نیست بلکه به همت مردان بزرگ یک سرزمین دست‌یافتنی است.

وی ادامه داد: اگر دولتی همت کرده که امنیت جامعه خود را به جای مرزها در مدیترانه تامین کرده و اگر مبارزه با داعش به جای درون در بیرون سرزمین بوده و تعیین‌کننده‌ترین مبارزات علیه تروریسم توسط همین حاکمیت و دولت صورت گرفته باید دست دولت و حاکمیت را بوسید.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه کسانی مدعی هستند که نظام، سیستم دولتی و نظام دیوان‌سالار جمهوری اسلامی نیازمند این است که حکمران خوب داشته باشد، تصریح کرد: حکمران خوب یعنی امنیت، پیشرفت، توسعه، ثبات، حیات و ادامه و استمرار را به کمترین هزینه‌ای برای مردم خود تامین کند. غرب کوچکتربن خدمتی در جهت توسعه پایدار ملت ایران انجام نداده است. نمی‌توان گفت که غربی‌ها خدمتگزار و خادمان ملت‌های دیگر هستند.

خرازی گفت: آنچه در سوریه، عراق و کشورهای پیرامونی ما اتفاق افتاده، سند افتخار ملت ایران است. اگر ما در سوریه علیه داعش نمی‌جنگیدیم، امروز حکومت عراق و دولت بغداد، دولت داعش بود. پیوند دولت داعش و اسرائیل حیات ملت ایران را خشک کرده بود و ما باید روزی هزاران جنازه را تحویل می‌گرفتیم تا امنیت خود را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: در تمام دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فکرساز غرب،هوشمندی ایرانیان را در این دیدند و می‌بینند که فراتر از مرزهای جغرافیای سیاسی خود، امنیت خود را تضمین کردند، در هیچ دوره‌ای از تاریخ این اقتدار را در برون از مرزها نداشتیم.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه ما به سیاست خارجه انتقاد داریم و در بسیاری از موارد ما اشتباه کردیم و می‌کنیم، عنوان کرد: اما در این بعد یعنی در عمق استراتژیک سیاست خاورمیانه‌ای خود هیچ زمان از تاریخ ما مرزهای فروریخته برای خود تا مدیترانه را تجربه نکردیم جز در دوره هخامنشیان. از آن زمان تا امروز ایران چنین قدرتی نداشته و تمام تلاش امروز آمریکا و غرب به بهانه داشتن موشک و تکنولوژی بومی ایرانی‌ها این است که قدرت بازدارنده ایران را مهار و منهدم کنند.

خرازی افزود: ما باید در برابر نسل آینده خود مسئولیت‌پذیر باشیم. ما گام‌های صحیح را به گونه‌ای برداشتیم که مردم ما امنیت را تجربه کنند. امروز بزرگ‌ترین دغدغه انسان، امنیت است. مردم ایران به برکت خدمت خالصانه‌ای که در شناخت درست و معرفت دقیق نسبت به ظرفیت‌های درون و بیرون مرزها داشته‌اند، امروز برخوردار از موهبت امنیت هستند. امنیت امروز عراق به تعبیر همه مسئولین عراقی، متاثر از نگاه قدرتمند ایرانی‌ها است.

وی افزود: باید دقت کنیم اگر احساس مسئولیت داریم باید مسئولیت خود را دقیق و با ذهن‌هایی کاملا روشن انجام دهیم. وحدت، امنیت و پیشرفت امروز دغدغه زندگی جمعی ما ایرانیان است.

خرازی ادامه داد: بگذارید کمی بلند فکر کنیم. بگذارید نسل جوان از اعتماد به نفس برخوردار باشد. بگذارید نسل جوان احساس حقارت و تحقیر نداشته باشد. بگذارید نسل جوان با عقده و دلخوری به منافع ملی خود نگاه نکند. به کسانی که به شما رای دادند احترام بگذارید. به کسانی که نماد ایثار و اخلاص بودند و شما را بر عرصه قدرت نشاندند و امروز مشروعیت دولت شما به حضور آگاهانه مردم است، عنایت داشته باشید که اگر مردم نباشند و توجهی نکنند، پشیزی نیستید و نیستیم.