عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد پذیرفتن تحریم های آمریکا، محدودیت های برجام و همچنین محدودیت های FATF به صورت یکجا قابل پذیرش نیست.

پذیرش یکباره تحریم‌های آمریکا، محدودیت‌های برجام و FATF امکانپذیر نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت ، در خصوص اینکه آیا پذیرفتن FATF به صلاح کشور است یا خیر، گفت: اکثر نمایندگان موافق تعویق پرداختن به FATF بودند از این رو در جلسات گذشته مجلس اقدام به مسکوت گذاشتن این امر کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون تحت فشار تحریم های آمریکا قرار داریم و از طرفی آینده برجام نیز نامشخص است، اظهار کرد: بنابراین پذیرفتن FATF در شرایط کنونی به معنای تن دادن به فشارهای بیشتر تلقی می شود.

وی ادامه داد: همچنین باید یادآور شد که پذیرش FATF از سوی کشورمان صرفا در گرو درنظر گرفتن حق تحفظ و شروط مشخص است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه حزب الله و محور مقاومت در لیست گروه های تروریستی سازمان ملل قرار ندارند، تصریح کرد: این موضوع یکی از مباحثی است که باید در حق تحفظ مورد توجه قرار بگیرد زیرا حزب الله در لیست گروه های تروریستی آمریکا قرار دارد و اگر در آینده با لابی غربی ها در لیست سازمان ملل نیز قرار بگیرد سبب بروز مشکلات می شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال رژیم صیونیستی عنوان می کند چون عضو ان.پی.تی نیست می تواند کلاهک هسته ای داشته باشد از این رو وقتی FATF توسط ایران پذیرفته شود باید مطابق قوانین آن عمل کند و امکان نپذیرفتن شروط کشورمان وجود دارد لذا در بحث بررسی این امر باید دقت بیشتری انجام شود./

پایان پیام