تجمع برخی پیمانکاران شهرداری تهران برای دریافت مطالباتشان که از سال 94 باقی مانده، رو به روی ساختمان شورای اسلامی شهر بویژه در روزهایی که این نهاد جلسه دارد، مانند امروز ( سه شنبه) همچنان ادامه دارد.

خیابان بهشت همچنان محل تجمع پیمانکاران شهرداری تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تجمع این افراد طی چند وقت اخیر شدت گرفته و به طور معمول روزهای یکشنبه و سه شنبه که اعضای شورای اسلامی جلسه برگزار می کنند باحضور در خیابان بهشت پرداخت مطالباتشان را خواستار می شوند.
گزارش خبرنگاران ایرنا که در محل خیابان بهشت طی روزهای یکشنبه و سه شنبه در چند وقت اخیر حضور داشته اند حاکیست که تجمع پیمانکاران هربار با تعداد بیشتری از افرادی که خود را پیمانکار شهرداری معرفی می کنند برگزار می شود و شعارهایشان نیز رنگ و بوی متفاوت تری می گیرد.
اگرچه وابستگی این افراد به هریک از طیف های سیاسی مشخص نیست و نمی توان درباره آن اظهارنظر کرد اما شعارهایی که این تجمع کنندگان همراه خود در پلاکاردها حمل می کنند با گذشت زمان بیشتر رنگ و بوی سیاسی به خود می گیرد به طوری که یکی از این افراد امروز پلاکاردی حمل می کرد که روی آن نوشته شده بود:' وعده وعید نمی خوایم، لیست امید نمی خوایم، ما پولمون رو می خوایم'.
موضوعی که شهردار تهران نیز امروز در یک سخنرانی به آن اشاره و خواستار توجه برای موضوع مهم بدهی های این نهاد شد.
مجموع بدهی های شهرداری تهران افزون بر 52 هزار میلیاردتومان اعلام شده است. این رقم را محمدعلی نجفی، شانزدهمین شهردار پایتخت که این مسئولیت را شهریور سال گذشته پس از 12 سال فعالیت محمدباقر قالیباف از او تحویل گرفته بود در نخستین روزهای فعالیتش اعلام و بیان کرد: مجموع بدهی ثبت شده، ثبت نشده قطعی و احتمالی شهرداری تهران 52 هزار و 100 میلیارد تومان گزارش شده است.
اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران در نخستین اقدام برای انتخاب شهردار جایگزین قالیباف، نجفی را برگزیدند که عمر مدیریت وی هم بیشتر از هفت ماه دوام نیاورد و وی استعفا کرد.
پس از نجفی، سید محمدعلی افشانی به عنوان هفدهمین شهردار تهران از 23 اردیبهشت ماه امسال وارد ساختمان خیابان بهشت شد و درحالی که نخستین روزهای کاری اش را در این مسئولیت سپری می کند امروز در نخستین اظهارنظرهایش به موضوع بدهی های شهرداری نیز پرداخت.
افشانی در جلسه بررسی روند احداث خط هفت مترو که در کارگاه مترو میدان صنعت برگزار شد با اشاره به بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران بیان کرد: هر هفته روزهای یکشنبه و سه شنبه شاهد تجمع پیمانکاران مقابل شهرداری تهران و تقاضای پرداخت مطالباتشان هستیم که البته محتوای شعارها هر روز در حال تغییر است.
درجلسه بررسی روند احداث خط هفت مترو معاون شهردار تهران اعلام کرده بود که به دلیل عجله برای افتتاح صوری خط هفت مترو در گذشته( زمان فعالیت قالیباف)درمرحله تامین ایمنی مجبور به تخریب و بازسازی مجددبخشی از ریل گذاری ها شدیم.
محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز امروز در جمع خبرنگاران گفت: افتتاح خط 7 مترو تهران در دوره قالیباف زودهنگام بود؛ مدیریت کنونی شهر مسئولیت امنیت خطی(در مترو) که شهروندان را دچار مشکل کند را نمی پذیرد.
مترو تهران 9 خط مصوب دارد که خطوط یک، دو، سه، چهار و پنج (کرج) آن فعال هست

ایرنا