سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به آثار سو توقف روابط ایران و کانادا، گفت: تصویب قانون توقف روابط با ایران در مجلس عوام کانادا به جهت پیروی از سیاست‌های آمریکا و شکست آمریکایی‌ها در منطقه است.

توقف روابط دیپلماتیک ایران- کانادا پازل آمریکایی چیده شده برای جمهوری اسلامی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت ، در خصوص تبعات و آثار مصوبه مجلس عوام کانادا مبنی بر توقف مذاکرات و روابط دیپلماتیک ایران و کانادا در عرصه بین‌الملل، گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه به دنبال رفع مناقشات بین‌المللی از طریق مذاکره و گفت‌‌وگو بوده است، در موضوع برجام نیز این اعتقاد ایران و پایبندی به تمام توافقات بین‌‌المللی به اثبات رسیده است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مصوبه مجلس عوام کانادا مبنی بر توقف مذاکرات و روابط دیپلماتیک ایران و کانادا ، تصریح کرد: بسیاری از ایرانیان مقیم خارج در کشور کانادا زندگی می‌کنند لذا بین ایران و کانادا باید به طور مستمر روابط دیپلماتیک برقرار باشد تا مسائل کنسولی این افراد هم پیگیری و مرتفع شود.

نقوی حسینی ادامه داد: از سوی دیگر برخی از مجرمان متواری ایرانی چون خاوری به کانادا پناه بردند که باید از طریق روابط دیپلماتیک به وضعیت آنها رسیدگی شود، بنابراین در صورت توقف مذاکرات و روابط ایران و کانادا، بسیاری از مشکلات مسکوت خواهد ماند و از این جهت خساراتی متوجه جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

قرار دادن سپاه در لیست تروریستی از سوی مجلس کانادا در سایه شکست‌های پی‌در پی آمریکا در منطقه

وی با اشاره به قرار گرفتن نهادهای نظامی ایران همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی به موجب تصویب قانون قطع روابط دیپلماتیک ایران و کانادا، افزود: کانادا همیشه در پازل آمریکایی‌ها بازی کرده است، آمریکایی‌ها نیز از گذشته به دنبال وارد کردن اتهامات به نهادهای نظامی ایران چون سپاه پاسداران بوده زیرا از این مجموعه‌ها در منطقه ضربه خورده اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دماغ آمریکایی‌ها در منطقه خاورمیانه به خاک مالیده شده و آنها سپاه پاسداران ایران را مقصر می‌دانند، از این رو به دنبال اعمال محدودیت و فشار به این مجموعه‌ها هستند. در حقیقت در سال‌های اخیر همه ارکانی که جز منابع قدرت ایران هستند از سوی آمریکایی‌ها وحامیان آن مورد تحریم و محدودیت واقع شدند لذا این نوع موضع گیری در راستای سیاست آمریکایی‌ها است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ مجلس عوام کانادا هفته گذشته با تصویب قانونی تمام مذاکرات با ایران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک را متوقف کرد. طبق این قانون نهادهای نظامی ایران همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی قرار گرفت و برخی ادعاها و اتهامات علیه این نهادها مطرح شده است./

پایان پیام